Hoe het kleinste team de grootste aandacht kreeg

Het basketball team van Stony Brook heeft als kleinste team de CWS competitie gedomineerd door een actie op Facebook. De studenten bedachten een simpele actie om de fans te betrekken via Facebook en haalden daar zelfs ESPN mee. Dit is opmerkelijk aangezien de rivalen en grootmachten op Facebook maar liefst 33 keer zo groot zijn. De opzet was simpel en doeltreffend.

De opzet was simpel
De studenten van Stony Brook zette vorige week een Facebook event op waar fans hun betrokkenheid bij de club konden tonen. Het enige wat de fans hoefde te doen was een foto maken met een Stony Brook shirt aan en het onderstaande gebaar uitbeelden. Dit deden de spelers namelijk na de gewonnen wedstrijd waardoor ze een ticket bemachtigde tot de nacompetitie.

Viral
Binnen een week kwamen er honderden foto's binnen en toen ging het lopen. De studenten maakten er de onderstaande collage van die vervolgens in handen kwam van ESPN. Zij besloten er aandacht aan te besteden in de show en er een eigen collage van te maken.

Dat de actie bijzonder is laat het aantal fans op Facebook ten opzichte van de rivalen wel zien.
1. Florida 973.233 
2. Arkansas 323.523 
3. South Carolina 323.501 
4. Florida St 232.292 
5. UCLA 134.888 
6. Arizona 26.840 
7. Kent St 8.572 
8. Stony Brook 4.699

Bron: DigitalHoopBlast