Na de bouw van het grootste restaurant en het aanzetten om te bewegen heeft McDonalds als officiële sponsor van de Spelen in Londen een campagne van 10 miljoen pond gelanceerd genaamd “We All Make The Games”. Verspreid over meerdere mediakanalen is het plan om in drie fases de emotie van de spelen te vieren, vast te leggen en te herbeleven.
We All Make The Games is een campagne die de emoties, humor en ervaringen van de bezoekers in Londen vastlegt . Zo krijg je als het ware een barometer voor het gevoel dat heerst bij de Britten gedurende de Spelen. – Alistair Macrow, McDonald's UK VP of Marketing
In aanloop naar de openingsceremonie worden de Britten via TV commercials aangemoedigd om alle betrokkenen bij de Spelen te ondersteunen. Hieronder vallen niet alleen de atleten maar ook de vrijwilligers en de Olympische organisatie.
Een Guerilla Film Crew zal zich door de Fan Parks en de stad verspreiden om de magische sfeer van de Spelen en de reactie van de bezoekers en vrijwilligers vast te leggen. Daarnaast wordt iedereen uitgenodigd om hun eigen video's en foto's via Facebook te delen. Deze worden gebruikt voor de TV commercials en de outdoor advertenties.
Tot slot zal er een afsluitende commercial worden gemaakt met 'the best of' waarin iedereen die de Spelen heeft beleefd of er aan heeft meegewerkt zal terugkomen.
Aan het digitale front zal met de Mood-o-Meter op McDonalds.co.uk en een outdoor digitale site de sfeer worden uitgebeeld. Als basis van een mozaïek zullen duizenden portretten van Britten (werknemers, klanten en boeren) worden samengevoegd en worden getoond bij de restaurants.
Bronnen: Brandchannel & Brandrepublic