Bijna lichtjaren geleden zette Delta Lloyd een nieuwe koers in met de sponsoring van zeilen. Eerst op de traditionele wijze met de ondersteuning van wedstrijden van de Nederlandse Zeilkernploeg, het > Zeilvaardigheidscentrum en de HISWA te water. Later met evenementen zoals het jaarlijkse Delta Lloyd Sounds en vanaf 2007 gaat de Olympische kernploeg te water als de Delta Lloyd Kernploeg. Nieuwsgierig, professioneel, eigenzinnig en alert luid het gezamenlijke motto en continuïteit is de basis voor het succes.
Bij de start jaren geleden stond het woord community nog in de kinderschoenen, dichtbij de (amateur)zeiler komen en blijven was de doelstelling. Eerst door het ondersteunen en zichtbaar zijn bij evenementen en later met de activering via eigen evenementen. De ondersteuning en branding van de atleten is daarbij door de jaren heen steeds belangrijker geworden. Met opkomst van online verspreidden ze zich over het web via veel verschillende (corporate) websites, platformen en (social) media.
Sinds vorig jaar heeft Delta Lloyd er een nieuwe troef bij, de Delta Lloyd Zeilen Facebook. De opkomst van de zeilcommunity op Facebook belichaamt in zekere zin het sponsorsucces van de afgelopen jaren. Continuïteit. Tussen en vooral met de weerwar van verschillende online initiatieven binnen zeilen (Zeilen.tv, Watersportverbond) een eigen plek veroveren. Een community opbouwen door structureel relevante content te brengen en deze te activeren met eigen incentives. Binnen een jaar tijd is de groep zeilliefhebbers op Facebook gegroeid tot meer dan 8.800 waar dagelijks gemiddeld 650 mensen online over praten. De community behoort tot de snelst groeiende zeilcommunities ter wereld en is de grootste community rondom een nationale ploeg.
Over een aantal weken breekt één van de spannendste tijden in de carrière van de sporters aan: de Olympische Spelen in Weymouth. Met de Olympische campagne brengt Delta Lloyd niet alleen TV (commercial en branded content), print en outdoor maar juist ook het nieuwe platform DeltaLoyd.nl/Zeilen. In voorbereiding op en tijdens de Spelen al het nieuws (online en op social media) vanuit de Kernploeg zelf samen als een tijdslijn naar de Spelen. Liefhebbers kunnen de sporters via het platform (dat ook via mobiel en op de iPad te bereiken is) volgen en aanmoedigen.
Ook na de Spelen blijft de Facebook van Delta Lloyd Zeilen de basis voor zeilliefhebbers en de sporters spelen daarin een belangrijke rol. Zij zijn de ambassadeurs van de sponsoring en het merk Delta Lloyd. Het actieve gebruik van social media geeft een extra emotionele lading waar de liefhebber zich dichter mee verbindt. Van traditionele sponsoring, naar events en communities met ambassadeurs, het belooft een gouden zomer te worden. Op koers voor goud.