O2 en Nike ontwerpen unieke loyaliteitsapp

Het tele- communicatiebedrijf O2 heeft een partnership gesloten met Nike voor de ontwikkeling van een loyaliteitsapp. De opzet is Nike ten voeten uit, de app legt niet de focus op het verkopen van producten maar op het ondersteunen van de sporter. Met de Priority Sports-app krijgen de ruim 23 miljoen klanten van O2 toegang tot exclusieve content zoals video's en trainingsschema's met Nike ambassadeurs waaronder marathon renster Paula Radcliffe. Wayne Rooney en LeBron James staan ook op de planning en zo worden de drie grote sporten ondersteunt. Daarnaast ontvangen klanten van O2 aanbiedingen voor de producten en uitnodigingen met exclusieve toegangskaarten voor evenementen van Nike. De lancering volgende maand gaat gepaard met een enorme campagne.

Naast de televisie campagne met Nike Ambassadeurs Alex Oxlade-Chamberlain en Marathon renster Paula Radcliffe zullen er (op basis van CRM) het hele jaar door gerichte communicatie plaatsvinden. Hierbij krijgt de gebruiker berichten en aanbiedingen op basis van het gebruik (en de soort sport) in de app.

Activiteiten worden ook opgezet op basis van sportevenementen. Denk daarbij aan de start van de Premier League halverwege augustus. Volgens Sally Cowdry, Consumer Director bij O2, doen beide partners hun voordeel met de samenwerking. 

Wanneer je klanten een betere sportbeleving kan geven door ze te ondersteunen waar mogelijk dan heeft je eigen business daar ook voordeel van. Het draait niet om het verkopen van telefoons of accessoires, door het dagelijks/wekelijks leveren van een beleving worden de gebruikers ambassadeurs van het programma en daarmee van ons merk.

Bron: MarketingWeek Aankondiging & Campagne