Nadat het eerste deel voornamelijk ging over likes versus engagement gaat het tweede over de inhoud. Binnen de community van Delta Lloyd Zeilen is zeilen de bindende factor en zijn de leden van de Delta Lloyd Kernploeg de helden. De rode draad in de berichten die gepost worden is olympisch zeilnieuws. Maar wat doe je als er geen Olympisch zelnieuws voorhanden is?
Afgelopen week braken de ingezonden foto's van het Skutsje Emanuel alle engagement cijfers tot nu toe, daarnaast kwam de foto van olympisch zeilnieuws afgelopen vrijdag online; Dorian als vlaggendrager.
Als dit niet voor handen is moet je iets anders proberen, een gok nemen. Soms gok je verkeerd. Maar veel goede gokjes hebben ons laten inzien dat de interesse en betrokkenheid van de community verder reikt dan alleen het olympisch zeilteam.
Het is een echte zeilcommunity geworden met sociale zeilers. De community managers vragen om input. De zeilers, jong en oud, sturen massaal foto’s in, deze worden geplaatst en enorm veel geliked. Als we zo doorgaan zouden we volgende maand toch een plekje in de top10 engagement moeten kunnen veroveren? Ik heb wel zin in een egoboost.