Ruud Gullit heeft in Sporbusiness (editie juli 2012) toelichting gegeven op de plannen voor zijn social media platform Cloozup. Met het platform wil hij kleine en grote sporters een kans geven om zich gemakkelijk te profileren en daarnaast geld te verdienen aan hun aanwezigheid op social media. Voor de fans biedt Cloozup een rijkere ervaring met alle persoonlijke inzichten van de sporters op social media met als aanvulling extra informatie voor meer diepte. Zo snijdt het mes volgens Gullit aan beide kanten.
Sport is een van de meest gedeelde onderwerpen op social media en hebben er voor gezorgd dat de sporter en de fan dichter bij elkaar staan. Cloozup integreert alle content die door de sporters wordt gemaakt via social media zoals Twitter en Facebook en bundelt deze met meer informatie in een persoonlijke omgeving met extra links en branding. Daar rondom heen is er ruimte voor huidige en potentiële sponsoren om zich te profileren.
"We zien ons als een social media tool voor sporters, Vanuit Cloozup kunnen atleten alle activiteiten op social media beheren. Ze kunnen daarnaast content versturen naar hun Facebook en Twitter en dit wordt direct zichtbaar voor de fans in een eigen (gebrande) omgeving op Cloozup."
"We zijn Cloozup gestart met de gedachte hoe atleten hun voordeel kunnen doen met social media. Voor adverteerders is Cloozup aantrekkelijk, naast de traditionele banner bieden we mogelijkheden die andere sociale netwerken simpelweg niet kunnen bieden."
Voor de atleten die actief zijn in een sport die niet de populariteit geniet van bijvoorbeeld voetbal is Cloozup een mooie mogelijkheid om wat extra geld te verdienen en hun aanwezigheid op social media uit te breiden. Individuele atleten kunnen in een groep worden gebundeld op basis van demografische gegevens of de markt waarin ze actief zijn. Afhankelijk van hun aandeel ontvangen ze een deel van de advertentieomzet.
Bij de lancering vorige maand hebben Robin van Persie en Rafael van der Vaart toegezegd gebruik te zullen gaan maken van Cloozup.