Op de foto met een beker, medaille of ring

Het blijven fantastische beelden wanneer spelers, bedolven onder confetti, de beker of schaal in de lucht houden. Dat de fans alleen maar kunnen toekijken en mee juichen is verleden tijd. Nadat Manchester City vorig jaar al een augmented reality app lanceerde waarmee je de FA Cup kon 'vasthouden' is er nu ook voor de Super Bowl (ring) en de Franse beker een dergelijke variant. NOC*NSF deed het afgelopen week dunnetjes over in de Londen app waarmee je op de foto kon met een gouden medaille. Nieuwe vorm van effectieve fanmarketing of is het een gimmick?

Om toegang te krijgen tot de Franse beker of de Super Bowl ring hoef je slechts een aantal simpele stappen te doorlopen. Download de Goldrun app via Google Play of uit de App Store, zoek naar de gewenste prijs en schieten maar! De foto kan daarna direct worden gedeeld met vrienden via Twitter en Facebook.

Ook in de app van NOC*NSF voor Londen zit een dergelijke functie verwerkt, wie op de foto wil met een gouden medaille kan dat met een druk op de knop. Waar je voor de Franse beker of de Super Bowl ring speciaal een app moet downloaden is de functie bij NOC*NSF onderdeel van de app.

Door de simpele opzet, je kan de beker alleen aanpassen in grootte en draaien, is het lastig om een realistische foto te maken. De afbeelding heeft geen schaduw en in een wat donkere kamer is het realisme er snel vanaf. Daarnaast is de vraag hoe vaak je een dergelijke foto zal maken. Eenmaal op de foto geweest is het leuke er vanaf. Of het een dus een effectieve marketingtool is blijft de vraag, integreren in de app blijft vooralsnog de beste oplossing.