Handleiding voor de Spelen (3) sponsoren

Het is prime time voor de Olympische sponsoren de komende weken, vier jaar lang is er naartoe gewerkt om op het hoofdpodium van de sportwereld te schitteren. Zowel nationaal als internationaal proberen organisaties een graantje van de associatie met de Spelen mee te pikken, maar dat het niet altijd een natural fit is weten MacDonalds en Coca Cola ondertussen. Tijd om zo vlak voor de openingsceremonie de eerste balans op te maken van de organisaties die gaan strijden om de harten van de sportliefhebbers.

Nationaal
Nationaal staat de actie teller inmiddels op 52 zo meld marktonderzoeksbureau Trendbox. Van de mega campagnes van begin tot goud door Rabobank tot de was alles maar zo goed pannenset van Fissler, ook in Nederland lopen we warm voor de Spelen. Een drietal acties trokken de aandacht.

Juich jezelf naar de Spelen – Volkswagen
Een auto die rijdt op geluid, met Volkswagen Juich jezelf naar de Spelen.

Flag Tags - Panasonic
Opvallende afwezige zijn we bij de Facebookapp Flag Tags van Panasonic. Met de Facebookapp word je de ultieme fan door je via de webcam te versieren met de nationale vlag. Momenteel staat Nederland op de 27ste plaats, de lijst wordt aangevoerd door gastland Engeland. 

Ranomi slaapt voor goud!
Joop Zoetemelk zei ooit dat de Tour in bed gewonnen wordt, Ranomi Kromowidjojo is in dat geval een groot kanshebster, want Auping zorgt ervoor dat ze een goede nachtrust heeft. M Line en Stena Lines delen die mening overigens maar pakken minder groot uit.

Internationaal
Internationaal is social media voor vele (Olympische) sponsoren een belangrijke pijler, Sociagility houdt alle scores van Olympische sponsoren overzichtelijk bij in een social scoreboard. Een lijst om de komende weken in de gaten te houden, momenteel is dit de top 5.