De sportzomer en het ererondje van Unilever

In het laatste jaar als Partner in Sports van NOC*NSF activeert Unilever deze zomer een groot aantal (Olympische) campagnes met onder andere Dove Men+ Care, Becel en Rexona. In store activaties versterkt met tv commercials stonden centraal om sport, gezondheid, bewegen en voeding aan elkaar te koppelen. Via een breed scala aan producten konden klanten onder andere kans maken op een reis naar Londen en meer dan 100 erepodia, 900 display's en 250 winkelstraten sierden Albert Heijns door het hele land. Na zeven jaar trouwe dienst is het tijd voor het ererondje.

Fris naar Londen
Onder het motto: the more you know. The more you care! maakte alle mannen kans op een reis naar Londen via de Dove Men+ Care deodorants en showergels. In gezelschap van oud-Olympiers Dennis van der Geest en Arnold Vanderlyde wonen de gelukkige winnaars de judofinale bij. Zowel Dennis als Arnold staan voor stoere mannen met een groot sporthart. Het levensverhaal werd onder andere verteld in een aantal sfeervolle tv commercials met herkenbare mijlpalen.

Het hart waar je van houdt
Het hart waar je van houdt staat centraal bij de campagne van Becel. Iedereen kon de persoon met het hart waar hij of zij van houdt nomineren en maakte daarmee kans op een reis naar Londen. De combinatie (sport)hart, Becel, sporten, gezond eten en leven is een logische fit en komt natuurlijk over. Centraal staat de website versterkt door de in-store activitaties en tv commercials met bekende topsportsters Marleen Veldhuis en Anky van Grunsven. De keuze voor twee vrouwelijke sporters legt de focus op de vrouw, die immers in een groot aantal gevallen de boodschappen verzorgt.

Supporter van Kampioenen 
Dove en Becel richten zich met alle uitingen op de man of de vrouw, Rexona is allround supporter van Kampioenen. Met de aanschaf van een Rexona deodorant maakte je kans op een reis naar Londen. De campagne was voor de positionering van Rexona als nummer 1 deodorant ter wereld en focuste zich voornamelijk op de winkelvloer bij het Kruidvat.

De in store activaties spelen ook bij de Home & Personal Care producten een belangrijke rol en daarnaast kwam er een vervolg op de succesvolle krasmedaille actie van Vancouver 2010. In 2012 is Unilever natuurlijk ook weer aanwezig in het Holland Heineken House. Tezamen met DSM en Zilver Kruis Achmea is de Ambition Zone tot stand gekomen waarbij bewegen, gezondheid, voeding, duurzaamheid en innovatievermogen centraal staan.

Tot slot is de sportzomer is niet alleen van de klanten maar ook/juist van de werknemers, bij de interne activatie werden in aanloop en tijdens de sporzomer op alle locaties van Unilever in Nederland aandacht besteed aan het EK en de Spelen. Via een groot en breed aantal acties was het doel om het onder de aandacht brengen van de verschillende merk- en salescampagnes van Unilever voor het creëren van trots en betrokkenheid onder de medewerkers.

Van sport naar duurzaamheid
Unilever koppelde met de campagne jarenlang sport, voeding, gezondheid en bewegen aan elkaar, maar nu is het tijd voor een nieuwe stap. De focust wordt verlegd van sport naar duurzaamheid, gezondheid en welzijn. Dat is nu al terug te zien in de nieuwe partnership met het wereldnatuurfonds.