De Olympische Spelen zijn officieel een baken van rust voor commerciële uitingen. Dit betekent in de praktijk vooral geen boarding, maar de timing wordt voorzien van een Omega logo en de grote schermen in het stadion worden voorzien van Panasonic branding. En zelfs het heilige der heilige is nu slim geclaimd door een sponsor: op het veld van het atletiek in het Olympic Stadium rijden kleine radiografisch bestuurbare Mini's die de speren, discussen en slingerkogels van de atleten ophalen en terug brengen naar de werpzone. Deze mini-Mini's geweldig gezicht en zonder meer de leukste Olympische activatie van deze spelen.
Nieuw is het idee niet, want al tijdens de WK in Helsinki reden er al mini-Volvo's rond. Maar juist de combinatie met de zeer herkenbare Mini maakt deze activatie natuurlijk oersterk. BMW is de officiële auto sponsor van de Olympische Spelen voor een bedrag van meer dan € 50 miljoen. Deze sponsorship lijkt zijn geld dubbel en dwars waard te zijn. De Olympische camera's brengen de Mini's met speer of slingerkogel of discus geregeld in beeld en iedereen in het stadion heeft erover. Het enige wat jammer is: de mini's zijn zo klein dat ze met de camera van je smartphone nauwelijks vast te leggen zijn. Dus in de social media is het tot nu toe rustig gebleven rondom de mini-Mini's.