Eerste resultaten van sponsor tweets FC Eindhoven zijn positief

FC Eindhoven startte dit weekend voor het eerst een initiatief met sponsor tweets bij wedstrijdverslagen via Twitter. De reacties waren vooraf gemengd, positief over het experimenteren met nieuwe verdienmodellen en negatief/ terughoudend over de storingsfactor. De eerste test zit erop, tijd voor de reacties.

Het experiment bevatte tweets die gedurende het wedstrijdverslag verwezen naar de sponsoren. Onderstaand enkele voorbeelden.

De actie leverde een aantal leuke reacties op en ook de sponsoren vernoemde FC Eindhoven in verschillende tweets. Geen spectaculaire cijfers en het is niet direct aan de actie te koppelen maar het aantal volgers van FC Eindhoven is gedurende de wedstrijd gestegen met 35. Ook de sponsoren zagen een toename van het aantal volgers. 

Geen negatieve reacties dus en het is nog te vroeg om conclusies te trekken, maar net als het nieuwe voetbalseizoen is de kop er af. Heeft het initiatief blijvende waarde en betekent dit het startschot voor meer? Of schaden de sponsor tweets het laatste beetje communicatie wat nog vrij was van sponsoren?