Fans van Werder Bremen in opstand tegen nieuwe sponsor

Duitse media berichtte afgelopen week over een sponsorrel waar Werder Bremen momenteel mee kampt. De grootste producent van pluimvee-producten in Duitsland, Wiesenhof, werd voorheen gekenmerkt door innovatie maar is nu synoniemn voor alle slechte ontwikkelingen in de Duitse voedselindustrie. Om het negatieve imago wat op te vijzelen besloot Wiesenhof sponsor van Werder Bremen te worden. In ruil voor 10 miljoen wou Wiesenhof de komende twee seizoenen op het shirt vermeld staan met "Wiesenhof, Deutschlands Geflugelmarkte Nr.1."  Maar als het aan de Peta (een organisatie die strijdt tegen dierenmarteling) ligt zal de overeenkomst echter geen doorgang vinden, zij startten daarom een Facebookpagina: Wiesenhof als Werder-sponsor? Nee bedankt! De pagina heeft binnen aantal dagen ruim 21.000 fans.

Het schandaal gaat over het vetmesten van eenden, welke bij een dochteronderneming dicht op elkaar worden gefokt. Om het negatieve imago van Wiesenhof wat op te vijzelen besloot Wiesenhof sponsor te worden van Werder Bremen. Tegenstanders van het concern kwamen in actie en startten een Facebookpagina. Inmiddels zijn er al 21.000 fans en wordt er stevig gediscussieerd om de overeenkomst tegen te houden. Ook op de Facebook pagina van Werder wordt inmiddels geprotesteerd. Vele fans eisen het uitsluiten van Wiesenhof en dreigen de aanschaf van een seizoenskaart te stoppen.

De sponsorovereenkomst is ook nog niet definitief en staat nu op losse schroeven. Naar verluidt komt er deze week uitsluitsel.

Met dank aan: Willem Besseler
Bron: ZDF