Hyves vult toekomstige sportkranten

Twee jaar geleden sloten Hyves en NOC*NSF een overeenkomst om samen met verschillende sportorganisaties te bekijken hoe sport via online beter kon worden vormgegeven en gestimuleerd. Na een aantal activaties met verschillende sportbonden (zoals bijvoorbeeld de KNHS) was het tijd voor de hoofdact, de Olympische Spelen. Meer dan 3.000 Hyvers hebben Marianne Vos gedurende de Spelen gesupport door het profiel volledig te pimpen in stijl van hun favoriete wielrenster. Met de successen en gouden medailles in het achterhoofd zou de kop van digitale krant over 10 jaar kunnen zijn: " Gouden Wielrenster Rosanne van der Spui pimpte Hyves-profiel vroeger met Marianne Vos."

Hyves is vooral bij de jongere doelgroep van 8-16 jaar nog steeds populair en biedt daarmee kansen om de jeugd warm te krijgen voor de sporten op het Olympische feest. Binnen de campagne was er ook ruimte voor de minder populaire sporten. Van 10 sporters werden speciale pimps gemaakt die de profielen (achtergrond, lettertype en lettergrootte) veranderde in Olympische sferen. Dit was direct zichtbaar voor vrienden die werden uitgenodigd om ook deel te nemen. In totaal werden er tijdens de Spelen 20.000 profielen gepimpt, Marianne Vos was de koploper met 3.000, gevolgd door Kim Lammers met 2.950 en Adeline Cornelissen met 1.893

Met de nieuwsportal op de startpagina van Hyves werden – in samenwerking met Kidsweek – een aantal Nederlandse Olympische sporters door middel van een diepte-interview uitgelicht. Sporters gaven daarbij onder andere aan hoe ze ooit zijn begonnen, of ze bijgelovig zijn en wat hun verwachtingen waren voor de Spelen. Door de ervaring van de afgelopen jaren is Hyves in staat om sterk communitymanagement te leveren. Samen met het NOC*NSF beheert Hyves de olympische hyve en voorzien zij deze van polls, foto's en andere informatie. Gedurende de Spelen verwelkomde het NOC*NSF bijna 20.000 nieuwe leden en dat bracht het totaal op 40.000.

Dat Hyves op de retour is behoeft geen uitleg, maar voor de specifieke, jonge (en daarmee interessante) doelgroep is het nog steeds een belangrijk platform. Met name om de minder populaire sporten onder de aandacht te brengen is Hyves een mooi platform. De gepimpte profielen stralen de successen en gouden medailles af op de gebruiker. Het zorgt voor inspiratie voor de sporter van de toekomst. Daarom is de mogelijke digitale krantenkop over 10 jaar: Wielrenster Rosanne van der Spui pimpte Hyves profiel vroeger met Marianne Vos geeneens zo'n gekke gedachte.