David Beckham mag dan in de najaren van zijn actieve voetbalcarrière zitten, het merk Beckham floreert als nooit tevoren. Het afgelopen jaar heeft de Britse superster namelijk 13.3 miljoen pond aan sponsorinkomsten ontvangen. Dat is meer dan 36.000 pond per dag met dank aan topmerken zoals Armani, Adidas en Samsung.
Alle financieringen lopen via zijn bedrijf Footwork Production welke zijn management en beeldrechten verzorgt. In 2011 verdiende dat bedrijf 15.2 miljoen pond waarvan hij 13.3 miljoen aan zichzelf uitbetaalde. In 2010 was dit nog 14.9 miljoen pond waarvan hij 11.6 miljoen aan zichzelf uitbetaald. Ook de inkomsten vanuit advertentie campagnes stegen (1.7 miljoen) en daar daar komt ook nog eens de 2.5 miljoen van zijn huidige werkgever LA Galaxy bij. Natuurlijk staat David er niet alleen voor zijn vrouw Victoria heeft een eigen kledingslijn welke meer dan 15 miljoen pond verkocht in de laatste drie maanden van het afgelopen jaar.
Wereldwijd zagen miljoenen mensen Beckham per speedboat arriveren bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen, maar dat betekent niet dat David ongrijpbaar is als superster, integendeel zelfs. Kenmerkend is de actie samen met adidas waarin hij nietsvermoedende fans verrast met een bezoekje en een fotosessie.
Het maakt David Beckham als individu niet alleen een stijl-icoon en de ideale sporter, maar ook de ideale vader, man en schoonzoon. Volgens de kenners is zeker: het merk Beckham is sterker dan ooit te voren. Zijn actieve carrière mag dan op zijn eind lopen hij zijn gezicht is nog steeds even geliefd. De verwachtingen voor 2012 liggen nog hoger, zijn rol in de openingsceremonie zullen hem daarbij zeker helpen.
Bronnen
The Sun UK
Sportbusiness Daily