Muziek is de brug tussen spelers en fans

Als profvoetballers vandaag de dag uit de spelersbus stappen om richting de kleedkamer te lopen dan is dat meestal verdekt achter een enorme koptelefoon waar geen vraag van een journalist of een schreeuw van een fan om een handtekening doorheen komt. Gedesillusioneerd blijven de fans achter met de vraag wat de speler toch aan 't luisteren was. Bij AS Roma is dat nu verleden tijd.

Deze week heeft AS Roma namelijk aangekondigd dat elke week de playlist van een speler via iTunes wordt aangeboden op de website. Daarin kunnen fans de favoriete muziek met de laatste toegevoegde en gespeelde nummers terugvinden en downloaden. Ajax had afgelopen jaar een vergelijkbare actie waarbij via sponsor Radio Veronica de top 3 van de Ajax-spelers werden gedraaid. Muziek was en wordt steeds meer een onderdeel van de sportwereld. Met name voor de jonge fans biedt het interessante mogelijkheden en zo ziet Shergul Arshad, AS Roma's director Digital Business, het ook.

Als onderdeel van onze strategie om de verbinding tussen de spelers en de fans te verbreden en te versterken kwamen we bij muziek. Via onze samenwerking met Apple hebben we een overeenkomst kunnen sluiten om de playlist op onze website te integreren.

De spelers waren enorm enthousiast. Pable Daniel Osvaldo is bijvoorbeeld een enorme muziekfan en toen we het tijdens de tour door de Verenigde Staten vertelde was hij direct enthousiast. Deze week starten we met zijn playlist en in de komende weken komen alle spelers en stafleden aan bod.