PepsiCo start met NFL het grootste sponsorseizoen ooit

Om het nieuwe seizoen van de NFL in te luiden hebben PepsiCo en NFL één van de grootste sportsponsor deals in de historie van de Amerikaanse sportwereld kracht bij gezet. Voor $2.3 miljard tekende PepsiCo vorig jaar een contract van 10 jaar bij de populairste sportcompetitie van de Verenigde Staten. Het grote verschil zit in de toevoeging van de merken Tropicana en Quaker Oats bij de bestaande Pepsi, Gatorade en Frito Lay. Deze week startte PepsiCo de eerste communicatie en verbreedde daarmee de focus naar het hele gezin.

Van alle sportcompetities heeft de NFL de grootste vrouwelijke fanbase, het is een familiesport. Toen we de onderhandelingen startte voor de vernieuwing van het contract was het een fantastische mogelijkheid om andere merken toe te voegen, want steeds meer moeders en kinderen tonen interesse in de NFL. – Jennifer Storm, VP-glboal sports marketing – PepsiCo

Het sponsorseizoen van 2012 wordt voor PepsiCo, onder de naam “Power of One”, het grootste aller tijden met meer dan 23.000 NFL displays beschikbaar. Dat is een toename van 30% ten opzichte van een jaar eerder. Power of One is het plan van PepsiCo om de complete lijn van frisdranken en snacks wereldwijd onder de aandacht te brengen. Als onderdeel daarvan stegen de investeringen in advertenties van $500 miljoen naar $600 miljoen en er werd een extra $100 miljoen vrijgemaakt voor in-store displays.

Bron: CNBC& AdAge & WSJ