Ajax en Mercedes-Benz hebben vanmiddag de sponsorship (die nog tot 2014 doorliep) opengebroken en verlengd tot 2018. De sponsoroveenkomst loopt al sinds het seizoen 2009/2010 en is daarmee samen met adidas (die tot 2019 doorloopt) de langst lopende sponsorovereenkomst bij Ajax. De vernieuwde sponsorovereenkomst houdt niet alleen de levering van auto's en een spelersbus voor het eerste elftal in, spelers van Jong Ajax kunnen vanaf nu ook hun rij-opleiding volgen bij de Mercedes-Benz Driving Academy die binnenkort van start gaat.
Met de sponsorship zet Ajax een grote stap in het doel om niet langer per seizoen veel nieuwe sponsoren binnen te halen die de weer opgezegde moeten vervangen. De focust ligt er vooral op om de huidige sponsoren te verlengen door deze meer waarde op het gebied van exposure, service en activatie te bieden.
Martin Hegeman, divisiedirecteur Mercedes-Benz Cars:
"In die periode hebben we gezien wat het resultaat is als twee sterke en ambitieuze merken de handen ineen slaan: ze versterken over en weer hun toch al krachtige en dynamische uitstraling. Mede door de overeenkomst met Ajax zijn we in staat nieuwe, jonge doelgroepen te bereiken en mensen op een sportieve manier te raken. We treden bij Ajax nadrukkelijk op als complete en betrouwbare mobiliteitspartner – we nemen Ajax ook al het regelwerk rondom het vervoer van spelers uit handen. Zo dragen we er aan bij dat Ajax de focus kan houden op waar het om gaat: scoren!”
Ajax directeur Henri van der Aat:
“Wij zijn zeer content dat wij de lopende overeenkomst met Mercedes-Benz tot maar liefst 2018 hebben verlengd. Naast de auto's en de spelersbus voor ons eerste elftal, kunnen de spelers van Jong Ajax straks ook hun rij-opleiding volgen bij de Mercedes-Benz Driving Academy die binnenkort van start gaat. Alles bij elkaar genomen is het een prachtige en zeer complete overeenkomst waar wij enorm trots op zijn.”
Bron: Ajax.nl