Cristiano Ronaldo lanceert eigen online community

Met een marketingwaarde van ruim $21 miljoen is Cristiano Ronaldo niet meer weg te denken uit de (sport)marketingwereld. De sterspeler van Real Madrid, met als marketingnaam CR7, heeft nu ook zijn eigen social network-site gelanceerd: ‘Viva Ronaldo’.

De (gratis) website vivaronaldo.com, ook beschikbaar voor mobiele apps, biedt een Engelstalige interactieve omgeving waar fans met elkaar kunnen communiceren en de laatste nieuwtjes over hun idool zullen vinden. Het is het online platform voor de officiële virtuele community rond Cristiano Ronaldo. Het gezicht van Nike en Konami heeft in een persbericht beloofd om zelf een ‘actieve deelnemer’ te worden.

Dat Cristiano Ronaldo een grote fanbase heeft blijkt wel uit de cijfers na de lancering. Naast de website gingen ook de Facebook pagina en het Twitter account @VivaRonaldo live, met als resultaat ruim 25.000 likes en meer dan 30.000 volgers. Dit allemaal naar aanleiding van een vermelding op het account van Cristiano Ronaldo (@Cristiano) zelf.

Viva Ronaldo biedt voetbalfans de mogelijkheid om de wedstrijden van de aanvoerder van het Portugese elftal live te volgen. Daarnaast kunnen zij deelnemen aan wedstrijden om een gesigneerd shirt te winnen, of een ticket voor een wedstrijd. De fans kunnen ook foto’s en video’s van de vedette met elkaar delen, hem aanmoedigen en een echte kennisquiz spelen.

Het eerste agendapunt om aandacht aan te besteden was afgelopen zondag toen Cristiano Ronaldo aanwezig was op de inhuldiging van zijn eigen museum in Funchal, de hoofdstad van het eiland Madeira waar hij vandaan komt. Maar het echte uitkijken is natuurlijk naar de route van Cristiano Ronaldo richting het aankomende WK in Brazilië. Zelf ben ik erg nieuwsgierig hoe Viva Ronaldo dit gaat doen. Ondertussen deel ik nog een cheer naar Cristiano Ronaldo: ‘Você é o melhor!’