Denken als een startup!

Donderdag 22 september is het zover. De stichting Vrienden van SMM organiseert haar eerste grote evenement in samenwerking met SportVibes! Het evenement start vanaf 16.00 uur en wordt gehouden in de Caballero Fabriek in Den Haag. Het belooft een interessante middag te worden met sprekers zoals Hans Koeleman (voormalig olympisch atleet en brandmanager Nike), Hans-Willem Dicke (directeur SportVibes) en Francisco Elson (voormaling NBA-speler). Zij laten je in korte sessies laten zien hoe zij 24/7 het verschil maken binnen de sportwereld.

De gehele sportwereld is er mee bezig: hoe kunnen we 'sportfans' niet alleen bereiken, maar ook aan een organisatie verbinden? Kortom; hoe kom je vanuit het hoofd naar hart van de fan. Interne processen zitten verandering nog wel eens in de weg. Snel inspelen op de actualiteit is dan lastig. Het thema is simpel: denken en handelen als een startup. Zo maak je van elke olietanker een speedboot! Ook binnen onze mooie sportwereld! 

De stichting Vrienden van SMM is een initiatief van de opleiding SportMarketing & Management van de Hogeschool Rotterdam en moet het sportbusinessnetwerk van de metropoolregio Rotterdam – Den Haag worden. Het doel van de stichting is het verbinden van studenten, alumni, partners en sportorganisaties. Middels het jaarlijks organiseren van evenementen kunnen de verschillende stakeholders elkaar ontmoeten in diverse settingen en is dit voor hen een goede mogelijkheid een relatie met elkaar op te bouwen.

Voor iedere stakeholder is het opbouwen van zo’n relatie op een andere manier aantrekkelijk. Het commitment aan een stichting als deze kent voor de partners van de opleiding bijvoorbeeld veel voordelen. Zij maken kennis met de talenten van de toekomst en kunnen zo het eigen netwerk uitbreiden. Partners die zich al hebben verbonden aan de stichting zijn: SportVibes, Rotterdam Topsport, Stichting Rotterdamse Sporticonen, Feyenoord, SBV Excelsior, Arko Sports Media en Suit Supply.

Mooie kans

De alumni van de opleiding komen via de stichting in contact met het bedrijfsleven en zeker voor net afgestudeerde studenten die nog op zoek zijn naar een baan, is dit een mooie kans. Alumni die al langer actief zijn binnen het werkveld blijven op deze manier in contact met de opleiding. Zij kunnen eventuele stagiaires binnen hun bedrijf opnemen en zouden bijvoorbeeld gastcolleges kunnen verzorgen. Studenten komen in contact met alumni en kunnen zien waar zij na hun afstuderen mogelijk terecht komen. Ook is het voor hen interessant de organisaties uit het beroepenveld te leren kennen en zo wellicht in aanmerking te komen voor een stageplaats binnen haar of zijn interessegebied.

Eens in het kwartaal brengt de stichting een nieuwsbrief uit en via haar eigen website blijf je op de hoogte van de evenementen die vanuit de stichting georganiseerd worden en de activiteiten die ondernomen worden.  

Wil jij bij het eerste evenement aanwezig zijn? Meld je dan snel aan via de website www.vriendenvansmm.nl.

Deelname is gratis, maar jullie begrijpen dat de stichting alleen kan bestaan als daar middelen voor zijn. Op vrijwillige basis kan er een donatie worden gedaan.


Headerfoto: Wendy van Bree