Het laatste sportmarketingnieuws: Hammer Series naar Colombia met vrouweneditie

In de week waarin Mastercard zich beraadt op de samenwerking met Neymar, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Hammer Series trekt naar Colombia en krijgt vrouwenkoers

Er wordt volgend jaar een nieuwe locatie toegevoegd aan de Hammer Series. In februari vindt de eerste editie van Hammer Series Colombia plaats. In hetzelfde land zal ook voor de eerste keer een vrouwenkoers worden verreden. De Hammer Series doet al enkele jaren het Noorse Stavanger, Limburg en Hong Kong aan, maar vanaf volgend seizoen strijkt het wielercircus ook neer in Pereira, de hoofdstad van het departement Risaralda. In 2021 en 2022 zal de Hammer Colombia worden georganiseerd in respectievelijk Quindío en Caldas. Wielrennen heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in Colombia en met de uitbreiding naar Zuid-Amerika boort de Hammer Series een nieuwe markt aan.

Uber Eats nieuwe naamsponsor Ligue 1

De Ligue 1, de hoogste Franse voetbalcompetitie, gaat vanaf het seizoen 2020/2021 door het leven als Ligue 1 Uber Eats. Het bedrijf wordt komend seizoen al sponsor en verbindt een jaar later zijn naam aan de competitie. Uber Eats zou voor de overeenkomst, die twee jaar duurt, 32 miljoen euro betalen aan Ligue 1. Uber Eats heeft al veel samenwerkingen met sportorganisaties lopen in de Verenigde Staten, maar het partnership met Ligue 1 is de eerste in Europa.

Kiki Bertens en Osonyq gaan samenwerking aan

Kiki Bertens heeft in Osonyq een nieuwe sponsor gevonden. De natuurlijke sportdrank ondersteunt Nederlandse beste tennisster de komende jaren. Kiki Bertens: “Ik ben erg blij met Osonyq om mijn lichaam te ondersteunen met een natuurlijke sportdrank. Als sporter ben ik altijd op zoek naar de beste producten om zo goed mogelijk te presteren. Ik heb er alle vertrouwen in dat Osonyq hier een waardevolle bijdrage aan zal leveren.”

Marcel Kraaibeek Chief Sales Officer is verheugd met de samenwerking. “De enorme drive van deze sportster om de absolute wereldtop te halen past uitstekend in de filosofie van Osonyq om het beste product te leveren voor de behoefte van een (top)sporter. Osonyq is trots een onderdeel te zijn in Kiki haar weg naar de nr.1 positie op de wereldranglijst en middels deze partnership onze isotone sportdrank ook nadrukkelijk in de tennissport te introduceren." Osonyq is al official partner van o.a. de Johan Cruyff Foundation, KNZB, Juventus en Vitesse.

2Basics geeft succesvolle bloedbankcampagne vervolg in VS

in de Verenigde Staten gaan Blood Centers of America en wereldtop esports organisatie Team Liquid samenwerken om een nieuwe generatie donors aan te spreken onder gamers. Het partnership is geïnitieerd en begeleid door 2Basics Marketing & Sports. Door het succes van de Nederlandse #myfirstblood campagne werd 2Basics benaderd door Blood Centers of America (BCA). Onder deze organisatie vallen 52 onafhankelijke bloedcentra, wat betekent dat BCA het grootste bloedleveringsnetwerk van de Verenigde staten is. BCA en haar members zijn verantwoordelijk voor 40% van de totale Amerikaanse bloedvoorraad.

Ook in de Verenigde Staten is het voor bloedbanken niet eenvoudig om jongeren te bereiken en te activeren tot bloeddonorschap. Een partnership met Team Liquid, één van ’s-werelds meest populaire esports teams, moet daar verandering in gaan brengen. Onder de campagnenaam ‘Heal for Real’ gaan beide organisaties op zoek naar een nieuwe generatie bloeddonoren.

140 miljoen dagelijkse gebruikers voor Facebook Watch

Facebook heeft bekendgemaakt dat dagelijks 140 miljoen gebruikers minimaal een minuut kijken naar content via Facebook Watch. Maandelijks heeft Watch zelfs 720 miljoen gebruikers. Een groot deel van de groei ten opzichte van december 2018 – toen het 400 miljoen maandelijkse en 75 miljoen dagelijkse gebruikers had – wordt door Facebook toegeschreven aan sportcontent. Zo wordt in India de Primera Division via het platform uitgezonden en in Latijns-Amerika is de Champions League te zien. Facebook heeft onlangs ook deals gesloten met de National Rugby League (NRL), the Australian Football League (AFL) en Cricket Australia (CA).

Miller Lite ontwerpt bierblikje dat ook als gamecontroller dient

Het Amerikaanse Miller Lite probeert door middel van sponsoring in gaming en esports een jonger publiek in aanraking te laten komen met haar merk. Afgelopen week bracht het een wel heel speciaal bierblikje op de markt. Het ontwerp een gamecontroller dat ook een blikje Miller Lite is. Het item is alleen te verkrijgen bij een speciaal event op de gamebeurs E3.