Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Hoofdsponsor Corendon na WK-plaatsing Curaçao tijdelijk omgedoopt tot CorenDick

In de nacht van dinsdag op woensdag wist Curaçao zich voor het eerst in de geschiedenis te plaatsen voor het WK Voetbal. Bondscoach Dick Advocaat wordt door Corendon - hoofdsponsor van de nationale voetbalploeg van Curaçao - voor één dag in het zonnetje gezet. Hoe? Corendon heeft haar logo voor vandaag veranderd in Corendick.

Erik Poel nieuwe Managing Director Golazo Brands Nederland

Erik Poel begint vandaag als Managing Director van Golazo Brands Nederland, onderdeel van de internationale Golazo Group. Na een periode van bijna elf jaar als algemeen directeur van de KNLTB keert hij terug naar de marketing, waarin hij vóór zijn periode bij de KNLTB al twintig jaar werkzaam was bij verschillende grote concerns.

123inkt geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal

123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.

Nederland organiseert WK Korfbal 2027

In oktober 2027 organiseert Nederland voor de tweede keer in de historie het WK Korfbal. Daarvoor gaat het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) de samenwerking aan met TIG Sports. Ook de Internationale Korfbalfederatie (IKF) is uiteraard nauw betrokken. De organisatie ziet het WK niet alleen als unieke kans om korfbal op de kaart te zetten in het jaar dat de sport 125 jaar bestaat, maar ook om onder het motto 'Better Together' de koppeling te maken met een breed maatschappelijk programma.

Indeed nieuwe Official Sleeve Partner van FC Utrecht

Voetbalclub FC Utrecht en Indeed, ‘s werelds grootste vacaturesite hebben de handen ineengeslagen voor een driejarige samenwerking. Tot medio 2028 is het logo van Indeed drie seizoenen te zien op de mouw van het tenue van het eerste elftal, Jong FC Utrecht en FC Utrecht Vrouwen. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Vandaag start de samenwerking, later dit jaar volgen initiatieven die de gezamenlijke missie versterken: het juiste talent op de juiste plek.

Vacature: Rotterdam Topsport zoekt een directeur-bestuurder

Rotterdam Topsport is op zoek naar een opvolger voor Peter Blangé. Bekijk hieronder de volledige vacaturetekst voor de nieuwe directeur-bestuurder:

HERA United verwelkomt eerste strategische partners

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, heeft haar eerste strategische partnerships aangekondigd. Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij sluiten zich aan om gezamenlijk de ontwikkeling van vrouwenvoetbal te versnellen en gelijke kansen voor meiden en vrouwen te vergroten, zowel op als naast het veld.

IRX 2025: zakelijke hardloopbeurs komt naar Amsterdam

Op 4 en 5 november wordt in de RAI Amsterdam een nieuwe hardloopbeurs georganiseerd: de International Running Expo, kortweg: IRX 2025. Het is voor het eerst dat een dergelijk event in Europa de wereldwijde hardloopindustrie samenbrengt. De organisatie van dit event is in handen van evenementenbureau Raccoon Media Group, het team achter de National Running Show in het VK en de Boston Run Show in de VS.

Vacature bij Golazo Media: Junior Event Medewerker

Golazo Media heeft een vacature voor een Junior Event Medewerker. Bekijk de vacaturetekst hieronder en solliciteer direct:

Golazo en Better Minds Nederland halen olympisch kampioene Marit Bouwmeester aan boord

Golazo en Better Minds zijn trots om aan te kondigen dat Marit Bouwmeester, meervoudig olympisch zeilkampioene, vanaf nu deel uitmaakt van het bedrijf. Marit zal haar jarenlange topsportervaring inzetten om het Nederlandse bedrijfsleven te inspireren met een gezondere levensstijl.

SponsorRingen 2025 viert de kracht van samenwerking met feestelijke awardshow

Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.

Primark officiële partner van EK Rolstoelrugby 2025

Primark heeft zich als partner verbonden aan het EK Rolstoelrugby 2025, dat van 22 tot en met 27 april plaatsvindt op Sportcampus Zuiderpark in Den Haag. De samenwerking sluit perfect aan bij de recente lancering van Primarks uitgebreide en betaalbare 'adaptive'-collectie, speciaal voor mensen met een beperking.

Soufiane Touzani's FC STRAAT en Tribe Company bundelen krachten

Met een gemiddelde schermtijd van 3 tot 6 uur per dag onder jongeren is de urgentie hoger dan ooit: beweegarmoede groeit, en daar willen FC STRAAT en evenementenorganisator Tribe Company samen verandering in brengen. Door de bekende straatvoetbaltoernooien en online kracht van FC STRAAT te combineren met de eventexpertise van Tribe Company, wordt meedoen aan de gratis FC STRAAT-trainingen en -toernooien toegankelijker dan ooit. Zo worden jongeren niet alleen geïnspireerd om te kijken, maar vooral om zelf in actie te komen: van 'Watchtime' naar 'Playtime'.

Techonomy ontwikkelt samen met KNVB campagne voor welkomstprogramma startende jeugdtrainers

Elke week staan er duizenden vrijwilligers als jeugdtrainer op het veld. Zij hebben een cruciale rol, want zij zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor het plezier en de ontwikkeling van spelers. Om de startende trainers te ondersteunen, ontwikkelde de KNVB samen met Techonomy het Welkomstprogramma Jeugdtrainers. Een belangrijk onderdeel van dit programma is de Aftrapmodule: een laagdrempelige introductiebijeenkomst van één avond waarbij nieuwe trainers de basisbeginselen van het trainen en coachen meekrijgen. Maar hoe bereik je deze diverse doelgroep – van jonge (selectie)voetballers tot ouders zonder voetbalachtergrond - effectief?

Serie 'The Last of Us' verbindt zich als naamsponsor aan de 1/4 Marathon Rotterdam

De 1/4 Marathon Rotterdam van de NN Marathon Rotterdam krijgt een nieuwe naam: The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam. De succesvolle HBO-serie 'The Last of Us' – waarvan het tweede seizoen op 14 april (de dag na het evenement) te zien is op HBO Max - verbindt zich als naamsponsor aan het Rotterdamse evenement.