Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Nederland organiseert WK Korfbal 2027

In oktober 2027 organiseert Nederland voor de tweede keer in de historie het WK Korfbal. Daarvoor gaat het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) de samenwerking aan met TIG Sports. Ook de Internationale Korfbalfederatie (IKF) is uiteraard nauw betrokken. De organisatie ziet het WK niet alleen als unieke kans om korfbal op de kaart te zetten in het jaar dat de sport 125 jaar bestaat, maar ook om onder het motto 'Better Together' de koppeling te maken met een breed maatschappelijk programma.

Indeed nieuwe Official Sleeve Partner van FC Utrecht

Voetbalclub FC Utrecht en Indeed, ‘s werelds grootste vacaturesite hebben de handen ineengeslagen voor een driejarige samenwerking. Tot medio 2028 is het logo van Indeed drie seizoenen te zien op de mouw van het tenue van het eerste elftal, Jong FC Utrecht en FC Utrecht Vrouwen. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Vandaag start de samenwerking, later dit jaar volgen initiatieven die de gezamenlijke missie versterken: het juiste talent op de juiste plek.

Vacature: Rotterdam Topsport zoekt een directeur-bestuurder

Rotterdam Topsport is op zoek naar een opvolger voor Peter Blangé. Bekijk hieronder de volledige vacaturetekst voor de nieuwe directeur-bestuurder:

HERA United verwelkomt eerste strategische partners

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, heeft haar eerste strategische partnerships aangekondigd. Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij sluiten zich aan om gezamenlijk de ontwikkeling van vrouwenvoetbal te versnellen en gelijke kansen voor meiden en vrouwen te vergroten, zowel op als naast het veld.

IRX 2025: zakelijke hardloopbeurs komt naar Amsterdam

Op 4 en 5 november wordt in de RAI Amsterdam een nieuwe hardloopbeurs georganiseerd: de International Running Expo, kortweg: IRX 2025. Het is voor het eerst dat een dergelijk event in Europa de wereldwijde hardloopindustrie samenbrengt. De organisatie van dit event is in handen van evenementenbureau Raccoon Media Group, het team achter de National Running Show in het VK en de Boston Run Show in de VS.

Vacature bij Golazo Media: Junior Event Medewerker

Golazo Media heeft een vacature voor een Junior Event Medewerker. Bekijk de vacaturetekst hieronder en solliciteer direct:

Golazo en Better Minds Nederland halen olympisch kampioene Marit Bouwmeester aan boord

Golazo en Better Minds zijn trots om aan te kondigen dat Marit Bouwmeester, meervoudig olympisch zeilkampioene, vanaf nu deel uitmaakt van het bedrijf. Marit zal haar jarenlange topsportervaring inzetten om het Nederlandse bedrijfsleven te inspireren met een gezondere levensstijl.

SponsorRingen 2025 viert de kracht van samenwerking met feestelijke awardshow

Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.

Primark officiële partner van EK Rolstoelrugby 2025

Primark heeft zich als partner verbonden aan het EK Rolstoelrugby 2025, dat van 22 tot en met 27 april plaatsvindt op Sportcampus Zuiderpark in Den Haag. De samenwerking sluit perfect aan bij de recente lancering van Primarks uitgebreide en betaalbare 'adaptive'-collectie, speciaal voor mensen met een beperking.

Soufiane Touzani's FC STRAAT en Tribe Company bundelen krachten

Met een gemiddelde schermtijd van 3 tot 6 uur per dag onder jongeren is de urgentie hoger dan ooit: beweegarmoede groeit, en daar willen FC STRAAT en evenementenorganisator Tribe Company samen verandering in brengen. Door de bekende straatvoetbaltoernooien en online kracht van FC STRAAT te combineren met de eventexpertise van Tribe Company, wordt meedoen aan de gratis FC STRAAT-trainingen en -toernooien toegankelijker dan ooit. Zo worden jongeren niet alleen geïnspireerd om te kijken, maar vooral om zelf in actie te komen: van 'Watchtime' naar 'Playtime'.

Techonomy ontwikkelt samen met KNVB campagne voor welkomstprogramma startende jeugdtrainers

Elke week staan er duizenden vrijwilligers als jeugdtrainer op het veld. Zij hebben een cruciale rol, want zij zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor het plezier en de ontwikkeling van spelers. Om de startende trainers te ondersteunen, ontwikkelde de KNVB samen met Techonomy het Welkomstprogramma Jeugdtrainers. Een belangrijk onderdeel van dit programma is de Aftrapmodule: een laagdrempelige introductiebijeenkomst van één avond waarbij nieuwe trainers de basisbeginselen van het trainen en coachen meekrijgen. Maar hoe bereik je deze diverse doelgroep – van jonge (selectie)voetballers tot ouders zonder voetbalachtergrond - effectief?

Serie 'The Last of Us' verbindt zich als naamsponsor aan de 1/4 Marathon Rotterdam

De 1/4 Marathon Rotterdam van de NN Marathon Rotterdam krijgt een nieuwe naam: The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam. De succesvolle HBO-serie 'The Last of Us' – waarvan het tweede seizoen op 14 april (de dag na het evenement) te zien is op HBO Max - verbindt zich als naamsponsor aan het Rotterdamse evenement.

Visma | Lease a Bike rijdt Ronde van Vlaanderen in speciaal tenue

In 2025 zal Visma | Lease a Bike meerdere keren een speciaal tenue lanceren, allemaal onder het overkoepelende thema 'The Power of the Beehive', uiteraard verwijzend naar de bijnaam 'Killer Bees' die de ploeg vanwege haar zwart-gele kleuren heeft gekregen. Bij de Ronde van Vlaanderen die morgen verreden wordt, zal Visma | Lease a Bike in het eerste speciale tenue van het seizoen te zien zijn: 'The Wingbeat'.

Fonds Gehandicaptensport viert 50-jarig jubileum met 'fake out of home'-campagne

Fonds Gehandicaptensport bestaat vandaag 50 jaar en viert het jubileum met een opvallende campagne die aandacht vraagt voor het belang van toegankelijke sport voor iedereen. In samenwerking met TBWA\NEBOKO introduceert het fonds de allereerste gehandicapte Sarah-pop ooit: een gigantische, 30 meter hoge opblaaspop met een running blade die voor het Olympisch Stadion staat. Althans, die indruk wordt gewekt. De pop is namelijk digitaal geanimeerd en vervolgens in een 'echte' omgeving geplaatst - een zogeheten fake out of home-campagne - en voelt in de video ook nog eens levensecht aan doordat het gefilmd lijkt door een voorbijganger.

Eerste International Running Expo brengt hele Europese hardloopbranche bijeen

De inschrijving is geopend voor The International Running Expo (IRX): het nieuwe internationale zakelijke evenement voor de hardloopindustrie en daarmee ook Europa’s enige internationale vakbeurs voor de hardloopbranche. IRX brengt meer dan 300 internationale merken samen en biedt bezoekers een exclusieve blik op de nieuwste innovaties in hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie. Het evenement zal plaatsvinden op 4 en 5 november in RAI Amsterdam.