Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Newcastle United laat dove fans met speciale shirttechnologie genieten van stadionsfeer

Newcastle United en hoofdsponsor Sela zorgden afgelopen zaterdag voor een primeur door dove en slechthorende supporters met behulp van zogeheten ‘soundshirts’ óók mee te laten genieten van de stadionsfeer.

Vacature: Manager Sportlocaties en Verenigingen bij Sportaal

Sportaal zoekt een Manager Sportlocaties en Verenigingen (Enschede, 36 uur). Bekijk de vacaturetekst hieronder:

Rule 40: de commerciële mogelijkheden van Parijs 2024

De Olympische- en Paralympische Spelen zijn het summum van de topsport. De hele wereld kijkt reikhalzend uit naar ongekende sportprestaties. Bedrijven en grote merken spelen graag in op de (media-)aandacht die de Spelen genereren. En ook privésponsors van sporters hebben een wens om rondom de Spelen over hun samenwerking te communiceren. Die mogelijkheden zijn er zeker. Om financiering van topsportprogramma’s te waarborgen moet daarbij wel rekening gehouden worden met de geldende voorwaarden van ‘Rule 40’. In dit artikel legt NOC*NSF uit wat de commerciële mogelijkheden zijn rond Parijs 2024.

Nieuwe serie 'Nooit Verteld' brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht

Vandaag gaat de docuserie 'Nooit Verteld' van start bij AD. In deze gloednieuwe videoserie volgen we de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld. ‘Nooit Verteld’ overstijgt het format van een gewone serie; het maakt deel uit van #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met de sportbonden KNVB, KNHB, Nevobo en NHV om de droom van vrouwensportteams uit te laten komen.

Vacature bij Arko Sports Media: Verkoopmedewerker die goed inkopt

Arko Sports Media zoekt een verkoopmedewerker die goed inkopt. We denken aan jou. Jij vindt het leuk om in de sport te werken, ons salesteam te ondersteunen en verkoopkansen voor onze klanten te bedenken.

Vacature bij Touché Sportmarketing: Sportmarketeer

Scorende marketeer met oog voor de restverdediging. Als je een voetballer zou zijn, ben je die teamspeler die bij een aanval denkt aan de restverdediging, maar ook op belangrijke momenten de openingstreffer maakt. Was je een wielrenner, dan breng je keer op keer je ploeggenoot op de juiste plek, of het nu voor een klim of een sprint is. En soms durf je ook te ‘ontsnappen’ en zelf voor succes te gaan. In het American Football ben je een cornerback die defensief uitblinkt en bij een interceptie ook nog eens voor de touchdown gaat.

Sponsor Stories: Fortis en Marathon Rotterdam vinden gedroomde partner in elkaar

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Fortis en de Marathon Rotterdam.

Vacature bij Triple Double: social media marketeer

Je hebt een duidelijke visie op hoe je fans kunt bereiken en binden met content. Je weet marketingcampagnes feilloos door te vertalen in aansprekende én effectieve social mediastrategieën en campagnes. Met jouw passie voor sport weet je daarnaast als geen ander hoe belangrijk sport is in de huidige maatschappij. Jouw enthousiasme en ideeën zijn een ware inspiratiebron voor collega en klant en jij weet telkens te verrassen met innovatieve campagnes met een ongekend resultaat.

KNVB en Nike onthullen Oranje-tenue met verwijzing naar EK 1988

De KNVB en Nike hebben vandaag het nieuwe thuistenue van het Nederlands elftal onthuld, dat ook tijdens het EK van 2024 zal worden gedragen. Het shirt werd gelanceerd met een verwijzing naar het gewonnen EK van 1988, waarvan het shirt inmiddels iconisch is geworden. Vandaar ook de slogan van het nieuwe tenue: ‘A kit today, an icon tomorrow’.

Grootste 3x3 basketbaltoernooi opnieuw in Nederland: "We leggen de lat nog hoger"

Na het succes van vorig jaar strijkt de 3x3 FIBA World Tour Masters, de meest prestigieuze toernooireeks in het internationale 3x3 basketbal, opnieuw neer in Amsterdam. Op 12 en 13 oktober 2024 vormt de iconische Gashouder wederom het spectaculaire decor voor de beste 3x3 basketballers ter wereld.

Organisator van NN Marathon Rotterdam Golazo lanceert Kelvin Kiptum Foundation

Kelvin Kiptum - wereldrecordhouder op de marathon - liet op 11 februari het leven in een auto-ongeluk. Golazo begeleidde hem sinds 2018. Om de nagedachtenis aan Kiptum levend te houden en zijn familie en omgeving te ondersteunen, lanceert Golazo (tevens organisator van de NN Marathon Rotterdam) de Kelvin Kiptum Foundation. Met het fonds zal vooral worden ingezet op financiële ondersteuning van onderwijs, infrastructuur en sportieve initiatieven voor jonge marathonlopers in Kenia.

Sponsor Stories: hoe de Spa Regatta een begrip werd in de (olympische) zeilwereld en daarbuiten

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Spa Regatta.

Vacature: Trainer wind & offshore gezocht!

Overleven op zee, eerste hulp verlenen in een complexe situatie, ontsnappen uit een te water geraakte helikopter, branden bestrijden. Elke dag zijn onze instructeurs bezig om cursisten op te leiden om gevaarlijke situaties in een windturbine- of offshore omgeving te beheersen of te bestrijden. Wil jij cursisten hier ook in opleiden en bijdragen aan de veiligheid in het werkveld, solliciteer dan op deze functie!

Eredivisie minimaal tot 2030 live te zien op ESPN

ESPN blijft definitief de livepartner van de Eredivisie. De tv-zender heeft dinsdag bekendgemaakt dat de samenwerking is verlengd tot 2030. Ook wordt het aanbod van wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie en de Azerion Vrouwen Eredivisie met onmiddellijke ingang uitgebreid.

Sponsorreport Jaarcongres: Sustainable Sponsorships

Steeds meer bedrijven verbinden zich aan het leveren van een bijdrage aan een betere wereld. Het bedrijfsleven heeft het geld, de marketing en het besef dat het anders moet. Ook binnen de sponsoring merk je dat duurzaamheid een belangrijk thema is bij het aangaan van nieuwe partnerships en verlengen van bestaande partnerships. Het Sponsorreport Jaarcongres, dat op 25 maart zal plaatsvinden in Rotterdam Ahoy, staat dan ook in het teken van 'Sustainable Partnerships'.