Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: mediaontwikkelingen in de sport

In deze aflevering van 32. Minutes SPORTNEXT gaat het over de mediaontwikkelingen in de (Nederlandse) sport. Rein van den Berg, expert op het gebied van sport-en mediarechten, spreekt over de (inter)nationale ontwikkelingen van sport- en mediarechten, de kracht van sportdocumentaires en de belangrijkste trends en ontwikkelingen.

ABN AMRO Open: de overstap naar duurzame en flexibele ticketing via CM.com

Hoewel een van de grootste sportevenementen van Nederland begin 2020 nog net de dans ontsprong, was in 2021 ook het ABN AMRO Open (destijds het ABN AMRO World Tennis Tournament) aan de beurt. Het jaarlijks terugkerende toernooi moest de capaciteit verlagen en dat was met hardcopy tickets en hospitality-partijen nog niet zo makkelijk. Ze kozen voor de overstap naar CM.com om hun trouwe bezoekers een zo goed mogelijke ervaring te bieden. In februari 2023 vond het toernooi weer plaats. CM.com en toernooidirecteur Richard Krajicek kijken met gepaste trots terug op een geslaagde 50e editie: “Alles viel dit jaar goed”.

Het laatste sportmarketingnieuws: Eredivisie viert plek zes op UEFA-coëfficiëntenlijst met ludieke video

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Team Jumbo-Visma rijdt Parijs-Roubaix met unieke Lazer-helmen voor bewustwording dragen fietshelm

Voor Team Jumbo-Visma en partner Lazer staat de wielerklassieker Parijs-Roubaix dit jaar in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Met een uniek helmdesign, waarop hersenen zijn afgebeeld, vragen de renners en rensters van Team Jumbo-Visma aandacht voor de campagne die als "Use your head" door het leven gaat.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: Niels Meijer over het DNA van Johan

‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt.’ Bij de Johan Cruyff Foundation is het gedachtegoed van Johan nog iedere dag aanwezig en creëren ze iedere dag weer ruimte voor kinderen om te sporten en te bewegen. In de podcast 32. Minutes SPORTNEXT staat Niels Meijer, directeur van de Johan Cruyff Foundation, stil bij impact van Johan Cruijff en de rol van de foundation in het huidige gefragmenteerde sportlandschap.

Het laatste sportmarketingnieuws: Adidas lanceert bijzondere uitshirts WK vrouwenvoetbal

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Levi's en Flamingo's Haarlem schrijven Nederlandse basketbalhistorie

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Levi's en de Flamingo's Haarlem.

World Padel Tour strijkt in 2023 neer in AFAS Live

Na een succesvolle eerste editie in 2022 keert de World Padel Tour (WPT) aanstaande oktober terug in Amsterdam. Toernooidirecteur John van Lottum maakte op 20 maart bekend dat het WPT Amsterdam Open dit najaar plaatsvindt in AFAS Live. Afgelopen jaar was het toernooi met 20.000 bezoekers in de Centrale Markthal reeds het grootste op de internationale kalender.

Scopo Atletico steunt KLABU met lancering eigen sportshirt

Het Haarlemse sportbureau Scopo Atletico steunt het humanitaire sportmerk KLABU met de lancering van een eigen shirt. Dit met als doel om sport en spel mogelijk te maken voor mensen in vluchtelingenkampen. Hiermee willen Scopo Atletico en KLABU bijdragen aan een gezonde toekomst voor kinderen voor wie dat allesbehalve vanzelfsprekend is.

Vacature: Programmamanager bij het Nationaal Fonds voor de Sport

Het Nationaal Fonds voor de Sport is op zoek naar een enthousiaste en maatschappelijk geëngageerde programmamanager, die past bij onze kernwaarden: verbindend, integer, nieuwsgierig, robuust en ondernemend.

Het laatste sportmarketingnieuws: Dutch Open wordt weer KLM Open

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

App als direct kanaal met fans bezorgt sportclubs en evenementenorganisatoren nieuwe mogelijkheden

In 2021 nam CM.com het Belgische mobiele app-platform Appmiral over. Dit is een app die naast de klassieke programmering, ook zowel marketing- en communicatie- áls ticketing- en betalingsmogelijkheden in huis heeft. Als organisator heb je zo simpelweg alle fandata binnen handbereik om je fans het hele jaar door aan je club, evenement of merk te binden.

Sponsor Stories: Sparta en de Efteling geloven in sprookjes

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Sparta en de Efteling.

Seppworks wordt onderdeel van Golazo

Seppworks, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het creëren en organiseren van inspirerende vitaliteitsprogramma’s, wordt onderdeel van Golazo Groep. De activiteiten van Seppworks sluiten naadloos aan bij de welzijnsprogramma’s die Golazo Groep nu al bij bedrijven aanbiedt.

T-Mobile partner van NOC*NSF en TeamNL

T-Mobile is voor de komende vier jaar partner van de sport van NOC*NSF en TeamNL. Beide partijen kondigden op woensdag 8 februari het partnerschap aan in het Olympische stadion van Amsterdam. Daarmee werd er weer een stukje sportgeschiedenis geschreven op heilige grond, met Nederlanders en de sport in Nederland als grote winnaar. Een van de doelen is om de sportdeelname in de breedte te bevorderen en zo bij te dragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.