Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

De Sportpeiling: zijn sportsponsors genoeg maatschappelijk betrokken?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor SPORTNEXT en Sport & Strategie regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de eerste aflevering vroeg Markteffect een panel naar hun mening over de maatschappelijke betrokkenheid van sponsors in de sport.

Golazo investeert in Noorse start-up Safe Cycling

Veiligheid in het wielrennen is meer dan ooit een thema. Voor Golazo staat het al langer hoog op de prioriteitenlijst. Het introduceerde de way-in, way-outs, werkt al jaren met lokale ronden aan het einde van een rit en blijft innoveren op het vlak van veiligheid. Vorig jaar besliste het sportbedrijf om te investeren in de Noorse start-up Safe Cycling, dat innovatieve mobiele led-signalisatie maakt. Ook in de Ronde van Frankrijk is Safe Cycling veiligheidspartner en plaatst het veiligheidsborden op gevaarlijke plaatsen.

Ocean Outdoor mediapartner van de European Para Championships

Ocean Outdoor Nederland wordt mediapartner van de European Para Championships. Ocean Outdoor, marktleider in (Digital) Out-of-Home (DOOH), zal met behulp van hun digitale schermen een breed en divers publiek kennis laten maken met parasporten. Dit partnerschap biedt een unieke kans om de European Para Championships te delen met een groot publiek in en rondom Rotterdam.

KNVB lanceert digitale collectibles voor unieke fanbeleving tijdens WK Vrouwenvoetbal

De KNVB zet met de introductie van The Oranje Beat collectibles tijdens het WK Vrouwenvoetbal, dat van 20 juli tot 20 augustus in Australië en Nieuw-Zeeland wordt gespeeld, een baanbrekende stap in de wereld van fanbeleving. Vanaf nu kunnen supporters van de OranjeLeeuwinnen namelijk unieke digitale collectibles bemachtigen voor exclusieve toegang tot beelden achter de schermen en bijzondere winacties. De KNVB is de eerste sportbond in Nederland die op deze digitale manier nog meer interactie en betrokkenheid mogelijk maakt.

Max Verstappen populairste merkambassadeur van Nederland

Max Verstappen heeft een SponsorRing ontvangen als de populairste merkambassadeur in de sportwereld. Dat is donderdag bekend gemaakt in AFAS Live, tijdens de uitreiking van de awards voor de beste sponsorcases van het jaar.

Het laatste sportmarketingnieuws: Movistar vraagt met 'Iceberg'-collectie aandacht voor klimaat

Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zet.

UEFA en Triple Double lanceren maatschappelijke campagne #FootbALL

In aanloop naar de UEFA Champions League-finale van zaterdag 10 juni lanceert de UEFA haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil de voetbalassociatie laten zien dat we allemaal welkom zijn in het voetbal, hoe verschillend we ook zijn. Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: impact van de populariteit van vrouwensport

Een uitverkocht Philips Stadion voor de finale van de UEFA Women's Champions League. Hét bewijs dat vrouwensport qua populariteit (weer) grote stappen maakt. In het voetbal, maar ook daarbuiten. Welke kansen biedt dit voor de sport en sponsors?

'Vrijdagavond' als thema van nieuwe wedstrijdbal Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie en Derbystar presenteren samen vol trots het design van de nieuwe wedstrijdbal voor het seizoen 2023/2024. De bal staat volgend seizoen symbool voor de vrijdagavond, die opgeëist wordt door de meest spannende voetbalcompetitie: de Keuken Kampioen Divisie!

Vacature: Haagse Hogeschool zoekt hoofddocent Sportkunde en Sport Studies

De Haagse Hogeschool is op zoek naar een Hogeschoolhoofddocent Sportkunde en Sport Studies (International Sport Management). Bekijk de volledige vacaturetekst hieronder:

European Para Championships verwelkomt Holla legal & tax als Official Supplier

De European Para Championships (EPC) gaat samenwerken met Holla legal & tax. Het vooraanstaande advocatenkantoor, met expertise in sportrecht, wordt Official Supplier van het multisportevenement dat komende zomer plaatsvindt van 8-20 augustus in Rotterdam. Holla zal de EPC bijstaan in diverse juridische uitdagingen en hiermee een waardevolle ondersteuning bieden aan het evenement.

Customer journey zonder drempels bij nieuwe European Para Championships

Het is een compleet nieuw evenement: tijdens de European Para Championships (EPC) strijden 1.500 atleten om Europees kampioen te worden in verschillende sporten. "Dit is uniek", begint Roy van Damme. Hij is verantwoordelijk voor de online marketing van het evenement. "We willen met deze allereerste editie de nieuwe standaard voor paralympische sport creëren." Om dat voor elkaar te krijgen, wil de organisatie in de complete customer journey de bezoekerservaring zo passend mogelijk maken. Simone Voogd van CM.com helpt hen daarbij: "Elke organisator wil natuurlijk een uniek en goed georganiseerd event neerzetten. Bij CM.com willen we samen met de organisatie hierin net een stapje verder gaan. We combineren ticketing, beschikbare data en persoonlijke marketing om de bezoeker écht te ontzorgen tijdens een bezoek."

Vacature: Beleidsmedewerker sport gemeente Altena

De gemeente Altena heeft een vacature voor de functie Beleidsmedewerker sport (32 - 36 uur). Bekijk de volledige vacaturetekst hieronder

Sponsor Stories: Villafuerte en Ben blijken gouden combinatie

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: telecombedrijf Ben en trampolinespringer Alan Villafuerte.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: mediaontwikkelingen in de sport

In deze aflevering van 32. Minutes SPORTNEXT gaat het over de mediaontwikkelingen in de (Nederlandse) sport. Rein van den Berg, expert op het gebied van sport-en mediarechten, spreekt over de (inter)nationale ontwikkelingen van sport- en mediarechten, de kracht van sportdocumentaires en de belangrijkste trends en ontwikkelingen.