Arko Sports Media gaat verder als Golazo Media

Arko Sports Media heet voortaan Golazo Media. Ook alle andere bedrijven die actief zijn binnen de sport- en gezondheidsbedrijvengroep Golazo nemen een nieuwe naam aan. Golazo schuift vanaf nu het eigen merk helemaal naar voren. Achter de rebranding gaat een bredere strategie schuil om explicieter als één bedrijf en één merk naar buiten te treden en zo de missie en de 360 gradenbenadering duidelijk te maken.

Golazo werd in 1990 opgericht (als Consultants in Sports, in 2007 werd de naam Golazo ingevoerd) en groeide in België en Nederland, maar ook daarbuiten uit tot een groep van bedrijven die actief is op het vlak van sport, beweging, gezondheid en welzijn. Arko Sports Media is in verschillende stappen toegetreden tot de groep en is sinds 2022 volledig onderdeel van Golazo. Die evolutie leidde ook tot tal van merken en bedrijfsnamen die naast elkaar gebruikt worden, gericht op consumenten (deelnemers en bezoekers) en corporate klanten.

De buitenwereld kent Golazo vooral van evenementen als de Baloise Antwerp 10 Miles, Allianz Memorial Van Damme, NN Marathon Rotterdam, Renewi Tour of Marmotte Granfondo, van de Hardlopen met Evy app, maar ook van de diverse Energy Labs waar recreatieve sporters zich fysiek kunnen laten testen. Bedrijven kennen Energy Lab dan weer als corporate wellbeing-partner, net zoals ze Arko Sports Media kennen als communicatie- en contentpartner.

Golazo hergroepeert nu al die activiteiten en huidige bedrijven in vijf entiteiten over alle landen heen, die expliciet onder de Golazo-vlag zullen varen. Het is eigenlijk meer dan alleen maar een rebranding. Golazo wil op deze manier voortaan als één bedrijf naar buiten treden.

Zo heet Arko Sports Media dus voortaan Golazo Media. Golazo Events (voorheen Golazo Sports) creëert fysieke en virtuele evenementen, apps en challenges voor wie zelf wil bewegen of van sport wil genieten. Golazo Energy (voorheen Energy Lab) biedt welzijnsprogramma’s (OF corporate wellbeing-programma’s) op maat van bedrijven aan. Golazo Brands (voorheen Sportizon in België, Triple Double in Nederland) levert sponsoring-, marketing- en communicatie-advies aan merken, federaties en overheden.

Arko Sports Media

Verhalen vertellen, kennis delen, enthousiasmeren, informeren. Dat is wat Arko Sports Media al bijna dertig jaar doet. Als uitgever en communicatiebureau ineen is Arko Sports Media er voor bedrijven en organisaties op het gebied van sport, bewegen en gezondheid. Het doel is om de doelgroep te ondersteunen, sterker te maken of in beweging te brengen. Dat doet Arko Sports Media met een passende strategie, (content)creatie, kant-en-klare online communicatieproducten, publicatie en distributie, congressen en seminars.

Nieuwe baseline, dezelfde duidelijke missie

“Met deze nieuwe aanpak en nieuwe branding kunnen we onze missie nog sterker benadrukken”, zegt Bob Verbeeck, CEO van de Golazo Groep. “Golazo streeft er al jaren naar om iedereen gezonder en gelukkiger te maken. Dat maatschappelijke welzijn is over alle bedrijven en divisies heen ons doel. Het was tijd om dat ook naar buiten duidelijker te laten blijken. We mogen terecht fier zijn op wat we als Golazo verwezenlijken en zowel in onze benadering naar individuele sporters en supporters als naar bedrijven en overheden willen we Golazo als een kwaliteitsmerk meer naar voor schuiven. De vijf verbonden ringen die onze entiteiten voorstellen maken duidelijk dat onze activiteiten met elkaar verweven zijn en samen dat holistische welzijn nastreven.”

“Als Arko Sports Media kennen wij het domein van sport, bewegen en gezondheid inmiddels goed en hebben wij een groot netwerk opgebouwd”, voegt Michel van Troost, Managing Director van Arko Sports Media, daar aan toe. “We willen mensen met onze producten informeren en inspireren en hebben bovendien de kunde en flexibiliteit in huis om dat snel, goed en op maat te doen. Het ligt eigenlijk heel erg voor de hand dat wij hiermee aanzienlijk kunnen bijdragen aan de missie van de Golazo Groep. Een vervolg van onze koers onder de naam Golazo Media is dan ook een logische.”

Met your next move krijgt Golazo ook een nieuwe baseline, een logische volgende stap na let’s move. Verbeeck: “Mensen en bedrijven doen bewegen en meenemen in ons verhaal is één. Het is des te belangrijker om samen met hen na te denken over volgende stappen, nieuwe doelen of een ruimere aanpak die we vanuit andere entiteiten, maar met dezelfde waarden en kwaliteitsaanpak kunnen verzekeren.”

GOLAZO EVENTS

Meedoen aan een sportevenement kan je op weg zetten naar een meer actieve levensstijl. Het biedt je een duidelijk doel en een deadline. Topsportevenementen laten je genieten van sport op het allerhoogste niveau. Ze doen je zin krijgen om het zelf te doen. Via onze apps, challenges en digitale evenementen bieden we je ook de kans om actief te zijn waar en wanneer je wil.

GOLAZO ENERGY

Fysieke, mentale, emotionele en spirituele gezondheid zijn onderling verbonden. De sleutel tot gelukkige en gezonde medewerkers ligt in een holistische corporate wellbeing-aanpak. Zo kan je als bedrijf een werkomgeving creëren waarin wellbeing en uitmuntend werk hand in hand gaan.

GOLAZO BRANDS

Merken en bedrijven die willen communiceren via de sport of inzetten op een actieve levensstijl en gezondheid. Daar focussen we op. We adviseren jouw merk of bedrijf en creëren samen effectieve en onvergetelijke campagnes met één doel: fans binden aan je merk, connecting fans with brands.

GOLAZO MEDIA

Met onze magazines, boeken en online platformen, maar ook met de organisatie van seminars, congressen en andere bijeenkomsten, bereiken we heel gericht doelgroepen in de wereld van sport en gezondheid. Daarnaast zijn we minstens zo actief als communicatie- en contentpartner in die domeinen en ondersteunen zo tal van federaties en organisaties op maat.

GOLAZO TALENT

Atleten die schitteren op het hoogste niveau zijn een inspiratiebron voor iedereen. De doorzetting die deze talenten aan de dag leggen om tot die topprestaties te komen, inspireert misschien ook jou in je dagelijks leven, hobby of werkomgeving. Deze toptalenten en -atleten zijn ook de eerste en beste ambassadeurs voor ons bedrijf en onze missie.