Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

T-Mobile partner van NOC*NSF en TeamNL

T-Mobile is voor de komende vier jaar partner van de sport van NOC*NSF en TeamNL. Beide partijen kondigden op woensdag 8 februari het partnerschap aan in het Olympische stadion van Amsterdam. Daarmee werd er weer een stukje sportgeschiedenis geschreven op heilige grond, met Nederlanders en de sport in Nederland als grote winnaar. Een van de doelen is om de sportdeelname in de breedte te bevorderen en zo bij te dragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.

WK Veldrijden Hoogerheide maakte ook indruk buiten Nederland en Vlaanderen

Meer dan 150 journalisten uit 15 verschillende landen deden afgelopen week verslag van de 2023 UCI Cyclo-cross World Championships in het Brabantse Hoogerheide. Het evenement, in nauwe samenwerking georganiseerd door het Comité GP Adrie van der Poel en Team TOC, wist zo de harten van crossliefhebbers van over de wereld te veroveren. En dat kwam niet alleen door een episch gevecht tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert, uiteindelijk beslist in het voordeel van de Nederlander.

Nieuwe vacature bij Golazo: Medewerker Finance

Golazo Group is een Europees sportbedrijf en heeft als missie om mensen te motiveren om te bewegen. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling en organisatie van sportevenementen en vitaliteitsprogramma’s, sportmarketing en -media. In Nederland werken ongeveer 100 medewerkers verdeeld over vier onderdelen: Golazo Sports (Rotterdam), Triple Double (Eindhoven), Arko Sports Media (Nieuwegein) en Peak 4 (Amsterdam). Met elkaar organiseren we de grootste en mooiste sportevenementen van Nederland en we helpen bedrijven, sportbonden en -verenigingen bij het realiseren van hun doelen.

De sportevenementen-kalender van 2023

Door toernooien die nog moesten worden ingehaald na de coronapandemie, waren 2021 en 2022 extreem drukke sportjaren. Dit jaar hebben we bijna geen EK's of WK's meer die eigenlijk een jaar eerder afgewerkt hadden moeten worden, maar nog altijd wacht ons een meer dan boeiend sportjaar. De kans op Nederlands succes is aanwezig, zeker in het schaatsen, wielrennen en de atletiek.

Sponsor Stories: hoe Bavaria en de Formule 1 profiteerden van de Bavaria City Racing

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Bavaria en de Formule 1.

Het laatste sportmarketingnieuws: Unibet en GLORY tekenen exclusief partnership

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de best gelezen blogs op SPORTNEXT van 2022

Traditiegetrouw beginnen we het nieuwe jaar met een terugblik op het jaar dat achter ons ligt. Er gebeurde weer genoeg om een heel boek over te schrijven. Lionel Messi loodste Argentinië naar de wereldtitel op het omstreden WK in Qatar, generatiegenoten Roger Federer en Serena Williams zwaaiden af, Jonas Vingegaard bracht de gele trui naar Parijs en Irene Schouten liet bij de Winterspelen iedereen haar hielen zien. Ook op SPORTNEXT was weer meer dan genoeg moois te beleven. Daarom: de 10 best gelezen blogs van 2022.

Drie topvacatures bij Triple Double

Sportmarketingbureau Triple Double heeft drie vacatures openstaan: voor Digital Marketeer, Digital Creative en Online Content Marketeer. Bekijk de volledige vacatureteksten hieronder.

Vacature bij Reddingsbrigade Nederland

Reddingsbrigade Nederland heeft een vacature voor een Medewerker Beleid en Opleidingen. Lees de volledige vacaturetekst hieronder:

Panini doet intrede in vrouwelijk clubvoetbal met stickeralbum voor Spaanse competitie

Menig voetbalfan zal er meerdere albums mee hebben volgeplakt: Panini-plaatjes. Het Italiaanse stickerbedrijf zag het levenslicht in 1961, brak in internationaal opzicht door bij het WK van 1970 in Mexico en bracht sindsdien talloze verzamelalbums uit voor de grootste toernooien en competities. Zo groeide de naam ‘Panini’ in de loop der jaren uit tot een synoniem voor het begrip ‘voetbalplaatje’. Nu roert de populaire stickerfabrikant zich ook in het vrouwelijke clubvoetbal.

Daikin lanceert kerstcampagne met Wennemars, Ritsma en Rijpma-de Jong

Daikin, voor het vijfde seizoen hoofdsponsor van de KNSB, lanceert een kerstcampagne waarmee fans een tweepersoonsovernachting in Thialf kunnen winnen tijdens het NK Allround & Sprint op 27 en 28 december. In de campagnevideo is opnieuw een glansrol weggelegd voor schaatsiconen Erben Wennemars, Rintje Ritsma en Antoinette Rijpma-de Jong.

Hoe #TeamTilburg met lokaal bedrijsleven het topsportklimaat kan versterken

Johan Cruyff Academy-student Eef Kerkhof deed afgelopen jaar onderzoek naar het topsportfonds van de gemeente Tilburg. Haar eigen ervaringen als topsporter kwamen daarbij goed van pas: ze voetbalde bij SC Heerenveen en maakte deze zomer de overstap naar de VS, waar ze aan de Memphis University studeert en in een collegeteam voetbalt. Voor haar eindscriptie won ze dit jaar de SPECO-Award, omdat ze volgens de jury “met haar adviezen de Tilburgse (top)sport echt een stap verder heeft gebracht”. In dit artikel deelt ze haar bevindingen.

Sponsorreport Jaarcongres: New kids on the block

Na ruim twee jaar corona lijkt de hele maatschappij het afgelopen jaar in een enorme stroomversnelling te zijn gekomen. Wat betekent dat voor sponsoring? Wie zijn de nieuwe spelers op de sponsormarkt? Welke branches en bedrijven worden de grote financiers van de toekomst? Op maandag 16 januari staat alles bij het Sponsorreport Jaarcongres in het teken van de New kids on the block!

Meer fanbeleving en marketingkansen met selfietool van Seyu

Dutch Sport Tech Fund, het investeringsfonds voor sporttech-bedrijven, investeert in de Hongaarse scale-up Seyu. Dit bedrijf maakt het voor fans mogelijk om een selfie te delen op schermen in (voetbal)stadions, ook als ze de wedstrijd thuis kijken. Dat biedt fans een betere beleving en levert sportclubs marketingkansen en relevante data op. De tool wordt door Spaanse voetbalclubs als Real Sociedad en Celta de Vigo ingezet en is inmiddels door meer dan 200.000 sportfans gebruikt.

WPT Amsterdam Open in cijfers: mediabereik onderstreept de hype

Nu het stof van de World Padel Tour Amsterdam Open langzaam is neergedaald, wordt steeds beter zichtbaar hoe groot het succes van de eerste editie van het toernooi is geweest. Niet alleen waren de beste padelspelers ter wereld voor het eerst in Nederland te bewonderen, ook op andere vlakken wist de World Padel Tour Amsterdam Open te scoren.