PSG en KLABU lanceren limited edition-shirt

Voetbalclub Paris Saint-Germain en het Nederlandse KLABU lanceren vandaag, op de Internationale Dag van het Kind, een limited edition-voetbalshirt. Het shirt is een eerbetoon aan de ‘unbeatable spirit’ van de kinderen in Cox's Bazar (Bangladesh), waar het grootste vluchtelingenkamp ter wereld ligt. Het shirt bevat de emblemen van de Cox’s Bazar Spirit-sportclub, van Paris Saint-Germain en van KLABU en is ontworpen met input van de kinderen zelf.

KLABU is een Nederlandse stichting die wereldwijd sportclubs bouwt en sport faciliteert in vluchtelingenkampen. Op dit moment zijn meer dan 110 miljoen mensen op de vlucht en veel van hen groeien op in vluchtelingenkampen. KLABU probeert de tijd die ze er zitten draaglijk te maken met de sportclubs, zodat vluchtelingen zich weer mens kunnen voelen. Paris Saint-Germain wil KLABU met deze samenwerking helpen om nog meer impact te maken.

KLABU x Paris Saint-Germain-sportclub

Het limited edition-shirt staat symbool voor de grotere samenwerking tussen KLABU, Paris Saint-Germain, de NGO Friendship uit Bangladesh en de steun van Wilde Ganzen uit Nederland. De partijen hebben eerder samen een sportclub in Cox's Bazar gelanceerd. Het kamp is de thuisbasis van bijna een miljoen staatloze Rohingya-vluchtelingen, waarvan meer dan de helft kinderen zijn.

De KLABU x Paris Saint-Germain-sportclub, die volledig draait op zonne-energie, wordt tot leven gebracht met kleurrijke kunstwerken en is voorzien van een sportveld, een sportbibliotheek, een kijk- en leerruimte en een innovatief, mobiel clubhuis. Dit allemaal met als doel om de gevluchte kinderen weer de vreugde te laten ervaren die ze zo lang hebben gemist. Namens Paris Saint-Germain hebben onder meer Kylian Mbappé en Jackie Groenen samen met andere jonge atleten uit het kamp een bijdrage geleverd aan deze samenwerking.

Het shirt is vanaf maandag 20 november in een beperkte oplage van duizend stuks verkrijgbaar via KLABU op klabu.org en via PSG op psg.fr.

Eerder publiceerden we op SPORTNEXT al een verhaal over hoe KLABU zichzelf via een kledinglijn en ambassadeurs op de kaart zet. Lees het hier.

Credits headerfoto: Magnifier Creatives