Holland America Line officiële eventpartner van Internationale Schaatsbond

Holland America Line wordt Official Event Partner van de International Skating Union (ISU). De cruisemaaschappij zal in aanloop naar de Olympische Spelen van 2026 zichtbaar zijn tijdens zowel nationale als internationale wedstrijden.

Als start van de samenwerking is Holland America Line te zien tijdens de komende ISU World Cup of Speed Skating-wedstrijden, die plaatsvinden in Nederland, Japan, China, Noorwegen, Polen, de Verenigde Staten en Canada. Schaatsfans kunnen Holland America Line ook zien tijdens de Europese en Wereldkampioenschappen schaatsen. "Schaatsen is een van de meest bekeken wintersporten in Nederland en daarbuiten, met alleen al meer dan vier miljoen Nederlandse fans. We zijn er trots op dat we eventpartner zijn van de ISU en schaatsers uit alle landen kunnen aanmoedigen," zegt Nico Bleichrodt, vicepresident of International Sales van Holland America Line. "Schaatsliefhebbers zijn gepassioneerd over de sport, net zoals onze gasten gepassioneerd zijn over cruisen. We brengen deze twee gemeenschappen samen en zijn blij om met dit partnership de ISU te kunnen ondersteunen."

Grote fanbase bereiken

De ISU-schaatssponsoring stelt de cruisemaatschappij in staat om een grote fanbase te bereiken tijdens verschillende schaatsevenementen. Vooral in Nederland, maar ook in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Noorwegen en Azië, waar veel van Holland America Line's gasten verblijven. De meerjarige overeenkomst zorgt ervoor dat Holland America Line met branding aanwezig is op televisie en langs de ijsbaan, maar ook op social media, met digitale campagnes, in evenementenmateriaal en bij activiteiten op locatie.

Advertentiewaarde

Koen Hermens, managing partner bij House of Sports: "De International Skating Union en House of Sports verwelkomen Holland America Line als officiële ISU Event Partner. Schaatsen is een olympische wintersport met een sterk trackrecord op het gebied van advertentiewaarde en is zeer effectief als het gaat om exposure en naamsbekendheid. Krachtige prestaties op het ijs, wereldwijde tv-coverage en digitale betrokkenheid via het groeiende ecosysteem van sociale media; het heeft alle ingrediënten in zich om waardevolle zichtbaarheid te genereren in exclusieve merkpartnerschappen."

Naast het ISU Event Partnership in het langebaanschaatsen is Holland America Line ook eventpartner geworden van KNSB-langebaanschaatsevenementen als het World Cup Kwalificatie Toernooi, het Daikin NK Afstanden en het Daikin NK Allround & Sprint.