Libéma Open bedient fans en partners online met interviews en 'virtueel toernooi'

Waar normaal gesproken wereldtoppers als Kiki Bertens en Daniil Medvedev zouden strijden om de titel op de Libéma Open, zijn de tennisbanen op het Autotron ’s-Hertogenbosch nu logischerwijs leeg. Toch heeft de organisatie een manier gevonden om fans een week lang te kunnen laten genieten van tennis en daarbij partners een treffend platform te bieden. Zo geven tennisiconen een uniek kijkje achter de schermen en mogen fans zelf bepalen wie ‘Libéma Open Champion of Champions’ wordt.

Tijdens deze week publiceert het toernooi elke dag een vraaggesprek met verrassende namen als Sjeng Schalken, Kim Clijsters en Michaëlla en Richard Krajicek. Deze tennisiconen hebben de tijd genomen om de fans te verrassen met persoonlijke verhalen van achter de schermen en de wedstrijdbaan. Zo blikt Schalken terug op zijn zege op Roger Federer en vertelt Clijsters over haar gewonnen finale in 2003. Daarnaast wordt er met US Open-finalist en mondiale top-5 speler Medvedev vooruitgekeken naar de 2021 editie.

‘Champion of Champions’ Bracket

Tijdens deze oorspronkelijke toernooiweek zijn er ook elke dag ‘duels’ via de website en social mediakanalen van Libéma Open te volgen. Op basis van de laatste 16 kampioenen is er een ranking opgesteld, waarbij fans bepalen wie volgens hen doorgaat naar de volgende ronde. Zo wordt zondag, de finaledag, bepaald welke speler volgens de fans de kampioen der kampioenen is.

De toernooiorganisatie beseft dat dit niet als vervanging kan dienen voor het toptennis dat normaal gesproken op de planning zou staan, maar heeft zich op deze manier wel ingespannen om tijdens deze traditionele ‘grasweek’ de fans toch te laten genieten van de tennissport. Daarnaast biedt het de partners en sponsors een podium om zich te associëren met het enige gecombineerde WTA- en ATP-toernooi van Nederland en worden relevante fandata verzameld. Het toernooi trekt voor deze initiatieven op met haar vaste partners zoals KNLTB, Tennis Magazine, Sportscloud en Touché Sportmarketing.

De stories en bracket zijn te volgen via de social media kanalen van Libéma Open.