FC Twente heeft met XXImo, een bedrijf dat zich richt op de zakelijke reiziger, de nieuwe hoofdsponsor gevonden. Het bedrijf bindt zich vanaf 1 juli aanstaande voor minimaal twee jaar (met een optie voor nog een jaar) aan FC Twente en wordt de vervanger van Arke/TUI, het reisbureau dat de afgelopen acht jaar op het shirt stond. Concrete bedragen zijn niet bekend gemaakt, Arke/TUI bracht 1,7 miljoen per jaar in. Naast het eerste elftal zal XXImo ook op de shirts van de FC Twente Vrouwen en de jeugd van de FC Twente Voetbalacademie te zien zijn.
Update
Chris Woerts, columnist op SPORTNEXT, zelfstandig consultant en nauwbetrokken bij de totstandkoming
"In samenwerking met Geoffrey Wouters van den Oudenweijer van Sports Exposure is er met verschillende partijen gesproken, zowel nationaal als internationaal. Na een gesprek met de directie van XXImo op vrijdag 8 maart 2013 is er op zondag 10 maart een bezoek gebracht aan de wedstrijd FC Twente tegen Vitesse. Ondanks de 0-1 nederlaag was er een positieve sfeer. XXImo is een nieuwe Nederlandse partij en ze geloven in voetbal als communicatiemiddel. Vanaf aanstaande zaterdag is het bedrijf voor het eerst te zien op de LED-boarding bij wedstrijden van FC Twente en ook bij andere wedstrijden. De laatste twee wedstrijden van het seizoen, Heracles uit (5 mei) en PSV thuis (12 mei) wordt er tevens met XXImo op het shirt gespeeld."
Zichtbaarheid
De zakelijk dienstverlener wil met de sponsoring meer zichtbaarheid creëren. “XXImo is een uniek product dat echter nog relatief onbekend is, FC Twente is een perfect platform met een hoge “gunfactor” om dat snel positief te veranderen.” De presentatie is een mooi verjaardagscadeau voor de 62-jarige Joop Munsterman: “XXImo heeft goed gekeken naar de marketingkracht van FC Twente. Het is dan ook niet vreemd dat het partnership binnen veertien dagen was afgerond temeer daar innovatie en voortvarendheid sleutelwoorden bij partijen zijn. Het is mooi voor FC Twente een hoofdsponsor te hebben aangetrokken die een grote toegevoegde waarde heeft voor onze business community. We zijn bijzonder ingenomen met XXImo als nieuwe hoofdsponsor voor de komende twee seizoenen.” zo licht de voorzitter toe op de officiële website.
“XXImo heeft goed gekeken naar de marketingkracht van FC Twente." Joop Munsterman
De naam en foto lekte voortijdig uit, omdat de club per ongeluk een nieuwsbericht met een foto op de clubwebsite plaatste, maar had deze even later weer verwijderd. Het bericht werd echter opgemerkt en verder verspreidt over verschillende websites.
Over XXImo
XXImo B.V, gevestigd in 's Hertogenbosch en gesterkt door de slogan 'mobiliteit in de 21e eeuw' , is gespecialiseerd in zakelijke mobiliteit. Met een speciale kaart kunnen werknemers alle reiskosten zoals een leasauto, openbaar vervoer en vliegreizen (laten) betalen. Ook hotel of vergaderlocaties zijn te boeken en betalen met de service. XXImo is op haar beurt onderdeel van Trendris, “een groep entrepreneurs met een duidelijke visie, enorme ambitie en een doelgercihte missie.” Trendris is in 2002 opgericht en het huidige management wordt gevormd door Friedwart Barfod, Annemieke Jordans, Ruud Koornstra en Jan Mol.
Foto's: Paul Schabbink - Twentefans - Twente_Tweets (Twitter)
Bronnen: FC Twente.nl - FCTwente.net - Voetbal International