Incentro zet gamers in bij zoektocht naar nieuwe medewerkers

IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gamingkanaal Twitch, met als doel om in de aankomende maanden nieuwe developers te werven voor Incentro. ‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.

De markt rondom gaming groeit. Wie inzoomt op de Twitch gebruikers, ziet relatief veel IT’ers, waaronder webdevelopers. Dat is ook Incentro opgevallen. Samen met Mathia gaat Incentro dit nieuwe kanaal gebruiken om zich kenbaar te maken als aantrekkelijke werkgever.

Rianne Reitsma, manager bij Incentro: "Bij Incentro zijn we op zoek naar eigenwijze en communicatief vaardige developers, die passie hebben voor hun vak. Vaardigheden die van cruciaal belang zijn tijdens onze toffe projecten bij klanten. Deze developers zijn lastig te vinden, maar Mathia helpt ons hierbij."

Mathia Koolhout over haar samenwerking met Incentro: "Het is tof dat Incentro nieuwe kanalen als Twitch aangrijpt voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Een bedrijf dat hun werknemers via Twitch zoekt heeft bij veel gamers al een streepje voor!"

Mathia Roof Top Party

Mathia is gemiddeld dertig uur per week actief op Twitch en heeft bijna 25.000 volgers. In haar stream wordt de Incentro campagne structureel onder de aandacht gebracht. Kijkers kunnen op ieder moment van de dag informatie vinden via de speciaal gelanceerde landingspagina incentro.com/mathia. Daarnaast zal Mathia content maken en uitzenden vanuit Incentro kantoren.

Lukt het Mathia om samen met haar volgers meer dan tien webdevelopers te laten solliciteren, verdient zij met haar volgers de Mathia Roof Top Party op het dakterras van Incentro Amsterdam. De campagne loopt tot eind december 2018.

De ‘Mathia zoekt Developers!’ campagne werd ontwikkeld door 2Basics Marketing & Sports.