Get on Board!

 “Op welke plaats liggen ze?” of “Waarom zijn ze gisteren naar het noorden afgeslagen?” Dit zijn veel gehoorde vragen van Brunel-collega’s, die regelmatig aan mijn bureau om een update van Team Brunel komen vragen. Deze interesse in het Nederlandse Volvo Ocean Race-team wordt binnen Brunel ook internationaal gedragen. De Volvo Ocean Race leeft in onze 40 landen en daarmee kunnen we één van onze doelstellingen in het sponsoren van de Volvo Ocean Race alvast afvinken.

LIVESTREAM: 2 JANUARI

Naast het met elkaar verbinden van onze medewerkers, hebben we ons nog drie andere doelen gesteld. Naamsbekendheid is, logischerwijs, een doelstelling. Tevens willen we de klantrelaties verbeteren. Dat kun je onder andere doen door klanten op stop-overs uit te nodigen, waar ze zelfs in wedstrijdverband mee kunnen zeilen aan boord van Team Brunel. Dit is echt een topsport ervaring en de lach op de gezichten van onze gasten nadat ze op de Brunel VO65 hebben gevaren is hier elke keer het bewijs van. Daarbij willen we Brunel als detacheerder met de Get on Board-campagne wereldwijd introduceren bij duizenden potentiële kandidaten. Enerzijds om ook bij hen naamsbekendheid te creëren, anderzijds om extra instroom van kandidaten te generen.

De Volvo Ocean Race is voor Brunel een uitstekend platform om ons te presenteren. Het is een wereldwijd event, dat bijna negen maanden duurt en de mogelijkheid biedt om ons te profileren als een ambitieus bedrijf met hoogwaardig personeel. De Volvo Ocean Race gaat over ondernemerschap, teamwork en resultaatgerichtheid. En dat is precies waar Brunel voor staat. Vanwege de identieke boten draait deze race niet om de boten, maar om de mensen die ze varen. En dat geldt ook voor Brunel. Als wereldleider in staffing & recruitment staan mensen aan de basis van alles wat we doen. Elke boot heeft een Onboard Reporter aan boord. Deze reporter mag geen zeilhandelingen verrichten. Hij moet naast het maken van foto’s, video en teksten ook koken voor de zeilers. De content die dat oplevert zal Brunel intern en extern gebruiken.

Lees ook: De man achter het verhaal van Team Brunel: Onboard Reporter Stefan Coppers

De Volvo Ocean Race is voor Brunel een uitstekend platform om ons te presenteren. Het is een wereldwijd event, dat bijna negen maanden duurt en de mogelijkheid biedt om ons te profileren als een ambitieus bedrijf met hoogwaardig personeel.

We zullen vanuit ons bedrijf proberen zoveel mogelijk verhalen over Team Brunel de wereld insturen. Niet de race of de boot, maar de zeilers staan daarin voorop. We willen focussen op de verhalen van de mensen aan boord. Welke ontberingen maken ze mee? Hoe is het om dagen achter elkaar tegen tien meter hoge golven op te boksen? Hoe is het om drie weken achter elkaar met negen kerels in een ruimte te leven die kleiner is dan een gemiddelde studentenkamer? Op die manier spreken we een bredere doelgroep aan. Zeilfans zijn vooral geïnteresseerd in de boot en techniek. Niet zeilkenners willen vooral weten hoe het is om drie weken lang een natte slaapzak en kussen te moeten delen.

Brunel werkt voor de activatie van de race vanuit Nederland samen met de verschillende nationale marketingafdelingen die de activiteiten toespitsen op de eigen regio. De betrokkenheid van onze medewerkers, de instroom van kandidaten, de naamsbekendheid per regio en de klanttevredenheid meten we continu. Per regio worden deze afgezet tegen de doelstellingen, zodat we gedurende de race eventueel nog kunnen bijsturen. Als we die vier doelstellingen op regionaal niveau gehaald hebben, is de race voor ons geslaagd.’ 

Lees alle blogs over: Volvo Ocean Race