Aan de internationale expansie van de Golazo Groep lijkt voorlopig geen einde te komen. Na de marktentree in Nederland twee jaar geleden (met kantoren in Rotterdam, Eindhoven en Groningen), Duitsland (Berlijn) en Frankrijk (Parijs en Lyon) gaat de van oorsprong Belgische sportmarketingbedrijf nu ook de Scandinavische markt op. Dat doet het via een gedeeltelijke acquisitie van het Deense BNC Group, dat onder andere heel wat Color Runs organiseert in de Noordse landen. Golazo Nordic is een feit!
Golazo introduceerde in 2015 al een Urban Trail in Kopenhagen. De 'Danish Architecture Centre’s Architecture Run' werd omgedoopt tot de DAC Copenhagen Urban Trail, waar lopers in een 10 kilometer lang parcours de mogelijkheid krijgen om door historische- en bijzondere Deense gebouwen te lopen. Een zelfde soort concept dat Golazo ook in België al uitgebreid uitrolde met de NN Urban Trail series in Antwerpen, Gent, Hasselt, Brussel, Doornik, Bergen, Brugge, Namen en Mechelen. Met de nieuwe samenwerking hoopt Golazo nu echt voet aan land te krijgen in het Noorden van Europa. “BNC group, dat voortaan Golazo Nordic zal heten, is voor ons de ideale partner”, zegt Bob Verbeeck, CEO van Golazo Groep. “Met 23 loopevenementen sinds 2014 en meer dan 100.000 deelnemers zijn ze één van de grootste spelers in de regio.”
Twee richtingen
Golazo Nordic wil ook in Scandinavië nieuwe loopconcepten introduceren, zoals Golazo dat elders al volop aan het doen is, denk maar aan Urban Trails, Spartacus Runs, etc. Maar ook omgekeerd hoopt Golazo nieuwe ervaringen op te doen. Bob Verbeeck: “In Scandinavië is de actieve sportparticipatie erg hoog, zowel in lopen als in fietsen. De regio geldt als een voorbeeld voor ons, we streven ernaar om in de rest van Europa ook zoveel mensen aan het sporten te krijgen.”
BNC Group van zijn kant, is erg blij met een partner die zowel Europees erg sterk staat als heel wat sportconcepten op de plank heeft liggen. “Met de Golazo Groep achter ons hebben we schitterende opportuniteiten om een grote rol te spelen op het vlak van sportevenementen in Scandinavië. We willen op onze markt nieuwe formaten loslaten en de bestaande evenementen nog sterker maken”, zegt Peter Sørensen, CEO van Golazo Nordic.
Al met al weet de Golazo Groep zijn expansiekoers door te zetten en stap voor stap zijn aanwezigheid in Europa verder uit te bouwen.
Het huidige werkterrein van Golazo wordt verder uitgebreid met de opening van het Golazo Nordic-kantoor.
ZIE OOK: Marathonorganisator Like2Run en sportmarketingbureau Golazo Sports vormen Golazo Sports Nederland
Foto header: Visit Copenhagen / The Color Run