"Ik denk dat ik haar wel een van de beste verdedigers ooit vind" zegt Maartje Paumen over haar voorganger Minke Booij. Met dank aan Minke Booij is Maartje Paumen nu zelf aanvoerder en een mentor voor de groep. Rabobank heeft de WK-campagne samen sterker gelanceerd en in vier korte documentaires worden nationale hockeyer(st)ers samen met de mensen waar zij sterker van zijn geworden in beeld gebracht. In de Nike-achtige campagne laat de hashtag #samenmet zien samen met wie Nederland het WK Hockey beleeft. De Oranje spelers wakkeren het vuurtje aan en gaan massaal samen op de foto.
Samen Sterker
Van 31 mei tot en met 15 juni wordt in het Kyocera stadion in Den Haag de Rabobank Hockey World Cup gespeeld. Tevens het decor voor de eerste documentaire met Maartje Paumen en Minke Booij. "Wat ik mooi vind aan teamsport is dat je samen meer bent dan invidivueel" Samen bereik je meer dan alleen. Samen sta je Sterker.
Rabobank investeert al jaren in de top- en breedtesport van hockey en heeft met ongeveer 75% van alle hockeyverenigingen in Nederland een (sponsor)relatie. "Het WK hockey is de climax van 18 jaar partnerschap en tevens een mooie aanleiding om onze betrokkenheid bij Nederlandse sporters te tonen" zegt Heleen Crielaard, hoofd merk & marktcommunicatie bij Rabobank Nederland.
#samenmet
De eerste documentaire staat op de campagne site van Rabosport waar de komende maanden alle foto's en video's te zien zijn. De campagne wordt ondersteund met TV-commercials (gemaakt door Kumpany in samenwerking met 100% HALAL). Op het hoofdkantoor in Utrecht is een afbeelding van 900m2 te zien met het duo Kemperman en de Wijn. Zij geven hier op de foto het goede voorbeeld en maken voor het kantoor een selfie #samenmet.
Voortbouwend op het succes van #ziningoud (destijds een totaal bereik boven de 10 miljoen op Twitter) staat Samen Sterker centraal in de campagne in social media. Rabobank roept fans op om niet alleen (selfie) maar samen op de foto te gaan en deze te delen op social media met de hashtag #samenmet. Alle Oranjespelers doen mee. De hockeymannen en dames hebben het startschot gegeven en alle beelden komen op de campagnesite. Binnen een week is de campagne al goed voor meer dan 2 miljoen impressies op social media.