Het laatste sportmarketingnieuws

Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Dagelijks volgen meerdere updates.

Vrijdag 6 maart
MLS live bij Europsport

Een nieuw seizoen van de Major League Soccer (MLS) staat op het punt van beginnen en Eurosport heeft bekend gemaakt dat ze de rechten hebben binnengehaald. Eurosport zal de wedstrijden van de MLS tot en met 2018 live uitzenden, waaronder in Nederland zo meldt SportAmerika. Eurosport zendt de wedstrijden exclusief uit op Eurosport International, Eurosport 2 en Eurosport Player. Ieder weekend zijn maximaal vier live-wedstrijden te bekijken. MLS was voorheen te zien bij Sport 1.

Bavaria supplier Mud Masters, ambitie voor 2015: minimaal 50.000 deelnemers
Morgen gaat op het Floriadeterrrein in Haarlemmermmeer de Mud Masters Series van start en Bavaria is de nieuwe supplier. Een uitverkocht deelnemerveld van ruim 17.000 staat dit weekend aan de start. Bij de finish trakteert Bavaria de deelnemers op een verdiend biertje. De eerste Mud Masters gaat alweer terug naar 2012 en telde destijds 4.000 deelnemers. De ambitie voor 2015 is om minimaal 50.000 deelnemers aan een van de drie Mud Masters evenementen te laten deelnemen.

Fitbit koopt FitStar
Fitbit koopt FitStar een app voor gespecialiseerde beweegprogramma's op basis van persoonlijke informatie en activiteitenhistorie. Beide apps blijven voorlopig onafhankelijk bestaan, FitStar krijgt wel de mogelijkheid om programma's direct in de app van Fitbit te pushen. Fitbit is een populaire activitytracker maar kent een beperkt aanbod voor liefhebbers van sport, daar komt nu verandering in.

Donderdag 5 maart
Mediacijfers Volvo Ocean Race

Sinds de start van de Volvo Ocean Race zijn er 34.688 artikelen verschenen op 3.707 websites in meer dan 98 landen en in 38 talen. De Telegraaf, NOS.nl en Nu.nl zorgen in Nederland voor een miljoenen bereik. Volvo Ocean Race zorgt voor meer dan 225 online artikelen per dag en een cumulatief bereik op TV van 657 miljoen kijkers in bijna 100 verschillende landen. Op Youtube scoorde de meeste prestigeuze zeilrace inmiddels 7.5 miljoen views. In vergelijking met de voorgaande editie (2011-2012) een bereik van 400% via online media.

New Balance kledingsponsor van Celtic FC
New Balance is vanaf komend seizoen de nieuwe kledingsponsor van de Schotse voetbalclub Celtic FC voor een kleine 7 miljoen euro per jaar. New Balance vervangt Nike en Celtic komt daarmee in het gezelschap van Liverpool, Porto, Stoke City en Sevilla. (Celtic FC)

Woensdag 4 maart
PRO SPORT verkoopt aandeel EHL
Het Nederlandse sportmarketingbureau PRO SPORT heeft zijn aandeel in de Euro Hockey League verkocht aan de Europese Hockey Federatie (EHF) en MEDIAPRO, een Spaans internationaal opererend media- en sportrechtenbedrijf zo meldt Sponsorreport. PRO Sport was in 2007 mede-oprichter van de Champions League voor heren clubteams (EHL) en het bedrijf was voor 50% aandeelhouder.

Dinsdag 3 maart
22.000 RT's voor een nieuw contract

Het tekenen van een nieuw contract is een bijzonder moment, voor een voetballer en ook voor een werknemer van een supermarkt. De schotse student Andrew Paterson maakte zijn contractverlenging bij de supermarkt ASDA op ludieke wijze bekend en kreeg inmiddels meer dan 22.000 RT's.

Rule 40 wordt onderhanden genomen
De veelbesproken Rule 40, waarin staat da atleten tijdens de Spelen geen andere dan Olympische sponsor voor het voetlicht mogen brengen, wordt door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) opnieuw bekeken zo meldt Sponsorreport. Rule 40 is ingevoerd ter bescherming van de Olympische sponsors maar stuitte de afgelopen jaren op hevig verzet vanuit de atleten. De vernieuwde versie wordt naar alle waarschijnlijkheid nog voor de Spelen van 2016 van kracht en daarmee wordt algemene reclame, niet gerelateerd aan de Spelen, toegestaan.

Gebroeders Mulder organiseren samen met Kumpany NK PimPamPet
Michel en Ronald Mulder organiseren vandaag in samenwerking met het marketingbureau Kumpany het Nedelrands kampioenschap PimPamPet zo meldt Events.nl. De broers Mulder waren tijdens de Spelen van Sotsji dagelijks te zien als spelletjesliefhebber en nu dagen zij al hun fans uit om mee te doen aan het NK PimPamPet.

Maandag 2 maart
Under Armour investeert 700 miljoen in fitness apps
Het Amerikaanse upcoming sportmerk Under Armour investeert 700 miljoen dollar in fitness apps om minder afhankelijk te zijn van retailers en direct de consument te kunnen bereiken zo meldt Wall Street Journal. Het doel is om meer (bestaande en nieuwe) producten te verkopen. De focus komt daarmee, in navolging van Nike, meer op software in plaats van hardware (wearables). HTC ontwikkelt de hardware en heeft The Grip gepresenteerd, een fitnesstracker met onder andere GPS en pedometer om onderscheid te maken tussen verschillende sporten zo meldt TechCrunch.

Website Sportfilmfestival Rotterdam online!
De website van het Sportfilmfestival Rotterdam is nu online. Lees alles over het programma, films A-Z, laatste nieuws, locatie en de sponsors. Zo is nu de programmering bekend. Gedurende drie dagen worden in vier zalen 38 sportfilms en -documentaires getoond en zal Wilfried de Jong prominente gasten uit de film- en sportwereld ontvangen in zijn dagelijkse talkshow. Sportnext organiseert op vrijdag 10 april een live sessie over de sportfilm van de toekomst (met GoPro en één van de beste Nederlandse skateboarders ooit) en 's avonds een speciale show met een selectie van de mooiste sportverhalen die online te vinden zijn over sporters, merken, mensen en technologie. (Bekijk het programma: Sportfilmfestival Rotterdam)