Het laatste sportmarketingnieuws met de Coolste Baan, Federer, AS Roma en PUMA

In de week waarin Italië voor het eerst in 60 jaar geen deelname wist af te dwingen aan het WK en daarmee een nationaal trauma veroorzaakte, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

De Coolste Baan hoopt 70.000 toeschouwers te trekken

In maart 2014 schreven we een uitgebreide blog over de Coolste Baan van Nederland. Niet geheel verrassend werd een blog over zo’n gaaf en innovatief evenement uitstekend gelezen. Dan ook zeker de moeite waard om nog eens terug te lezen. Deze week is de kaartverkoop voor de Coolste Baan 2018 officieel gestart. De nieuwe editie (incl. WK allround) staat gepland voor 9, 10 en 11 maart, uiteraard in het Olympisch Stadion. Founding Father, sportmarketingbureau House of Sports, draagt wederom zorg voor de uitvoer en hoopt zo’n 70.000 toeschouwers te trekken. Daarom worden extra tribunes bijgebouwd, zo meldt De Telegraaf.

ZIE OOK: De Coolste Baan van Nederland schrijft geschiedenis

Federer lost Tiger Woods af als sporter met meeste prijzengeld

Hoewel de dag dat Roger Federer definitief gaat stoppen steeds dichter bij komt, blijft de grootheid records breken. Deze week naast de tennisbaan. Federer is namelijk Tiger Woods gepasseerd als sporter met het meeste prijzengeld. De Zwitser is dankzij zijn zege op Alexander Zverev in de ATP World Tour Finals de nieuwe nummer 1, zo meldt Forbes. Hou je vast: Federer verdiende tot nu maar liefst $ 110.235.682. 14-voudig kampioen Tiger Woods staat met $ 110.061.012 dus op de tweede plaats.

ZIE OOK: De 100 best betaalde sporters ter wereld

AS Roma rijdt met Uber

Terwijl Uber in Europa zo links en rechts nog in de clinch ligt met overheden ziet de Europese voetbalmarkt in de taxi-app een nieuwe samenwerkingspartner. AS Roma heeft een partnership aangekondigd die fans van de Italiaanse voetbalclub per direct voorziet van een ritje van en naar het stadion, speciale acties en korting.

Lewis Hamilton het nieuwe gezicht van PUMA

Na een aantal magere jaren zit PUMA weer helemaal in de lift. Een frisse look met nieuwe gezichten. En sinds deze week hoort daar niemand minder dan Lewis Hamilton bij. De viervoudig Formule 1 wereldkampioen is het gezicht van de nieuwe mannen trainingslijn. In de nieuwe 24/7 campagne laat PUMA zien dat een workout niet meer beperkt is tot de sportschool. Een streetwear lijn gemaakt voor performance. Iets wat we hier bij SPORTNEXT al enige tijd terug signaleerde.

December beste maand voor inzet van influencers

December is traditioneel de maand voor donkere dagen, gezelligheid, inkopen én influencers. Uit onderzoek van marketingplatform Join naar de engagementrate van gesponsorde content onder Nederlandse influencers blijkt dat er in de laatste maand van 2016 een stijging in engagement te zien is van 12 procent in vergelijk tot de rest van het jaar. Ideale periode is ongeveer twee weken voor kerst. De gemiddelde engagementrate (reacties, likes, clicks of shares) van gesponsorde content is dan 3,4 procent. In drie weken en een week voor kerst ligt dit percentage lager.

Kaart van Amsterdam als design voor voetbalshirt

Een mooie afsluiter vinden we in het nieuwe shirt van zaalvoetbalteam ’t Knooppunt. De Amsterdamse club gebruikt de kaart van Amsterdam als design.


Headerfoto: Shutterstock.com