Het nieuwe Sponsormagazine van Ajax, spaar ze allemaal!

Terwijl de spelers na afloop van de klassieker met drie punten en een grote glimlach het veld verlaten betreden de sponsors met dezelfde gezichtsuitdrukking de Sponsorlounge. Daar wordt namelijk het vernieuwde Sponsormagazine 'Ajax Sponsoring 2012-2013' onthuld. In het magazine een overzicht met persoonlijke verhalen en commerciële prestaties van afgelopen seizoen. Vorig jaar met waardering ontvangen en dit jaar op veel punten verbetert.

De vernieuwde opzet is bij ontvangst direct zichtbaar. Op de cover staat per sponsor de contactpersonen waaronder Jan Driessen bij Aegon en Frank Basters bij adidas. Stuk voor stuk collector items en Ad Maatjens grapte al op Twitter: “Spaar ze allemaal!” Helaas is het magazine niet in de boekhandel te verkrijgen.

Bij 't openslaan is het voorwoord van Edwin van der Sar, directeur marketing, persoonlijk gericht aan de contactpersoon. Naast de persoonlijke opening is de pagina te scannen met Layar. Een app welke print media tot leven brengt. Een korte scan verandert bijvoorbeeld de foto van Van der Sar in een videoboodschap. Zo heb je als lezer het gevoel alsof er persoonlijk tegen je gesproken wordt.

De samenstelling van het magazine is afhankelijk van de editie. Zo wordt bij adidas geopend met de introductie van het nieuwe uittenue en bij Jupiler met de viering van het kampioensfeest. Unieke verhalen, activaties en foto's geven een kijkje in de sponsorkeuken van Ajax. De samenwerkingen zijn niet alleen gericht op exposure maar ook trots bij de personeelsleden om onderdeel uit te maken van de Ajax-familie. Elke sponsor heeft eigen achtergrond en dat soort voor een frisse afwisseling.

Door het magazine heen zitten verschillende pagina's waar de Layar app kan worden gebruikt. Bijvoorbeeld met beelden over de sponsorreizen naar Dortmund, Sao Paulo, Manchester, Madrid en Boekarest van afgelopen seizoen. Tot slot is er veel ruimte voor social media. Een selectie uitgesproken tweets van Jan Driessen, overzicht van feitjes (Wist je dat.. het aantal twittervolgers bijna verdubbelde van 465.000 naar 700.00) en sponsoractivaties op Twitter.

Het maakt de nieuwe editie van het sponsormagazine een persoonlijke ontdekkingstocht waar je als liefhebber van sportmarketing en natuurlijk als sponsor met veel plezier doorheen bladert.