De 33e editie van het IEG Sponsorship Conference in Chicago (Verenigde Staten) staat in het teken van de grote veranderingen in de sponsor- en marketingwereld. Was sponsoring in het recente verleden vooral gekoppeld aan de broadcastwereld, vandaag is dat uitgebreid met alle unieke mogelijkheden van de digitale wereld. Wie deze ontwikkelingen graag volgt is van harte welkom bij de dagelijkse video updates van Bob van Oosterhout en Peter Sprenger op SportNEXT én Sponsorreport. Kijk dus mee bij Today at IEG.
Partnerships in sponsoring worden inmiddels opgebouwd rondom begrippen als content, multichannel, customer data, fan engagement, etc. Er ontstaan nieuwe ‘benefits’ tussen (sport)rechtenhouders, (sport)mediaplatforms en (sport)merken. En de grote veranderingen worden onderstreept door het gegeven dat de doelgroep 'millennials' (1981 - 2000) met 1,8 miljard mensen al groter is dan de doelgroep babyboomers (1961 - 1980).
Ook kan de sponsorwereld profiteren van de ongekende mogelijkheden van marketing technology. Beter inzicht in de klant of fan leidt tot veel meer mogelijkheden voor sponsors om de interactie met fans op te zoeken. Merken hebben unieke mogelijkheden om in het persoonlijke umfeld van het individu te komen. Het geeft tegelijk rechtenhouders nieuwe kansen om rond hun community's marketingwaarde op te bouwen. Nu de toegang tot community's steeds interessanter wordt, zijn er ook kansen voor de non-profit sector om tot de sponsormarkt toe te treden. Sociale impact krijgt een steeds grotere betekenis in sponsoring.
In de moderne sponsoringwereld gaat het dus over rechten, assets en benefits. Organisaties als Mastercard, Chicago Bulls, AB/InBev, Nestlé, FC Barcelona, FedEx, NFL en Marriot vertellen in Chicago hun verhaal. Dat gaat niet alleen over sport, maar ook over cultuur en maatschappij.
Wie al deze ontwikkelingen in de sponsor- en marketingwereld op de voet wil volgen, kan de komende dagen op SportNEXT de video updates van Bob van Oosterhout en Peter Sprenger bekijken. In samenwerking met Triple Double, Sponsorreport, SportsCloud en Create5 publiceren we in het kader van 'Today at IEG' elke dag één of meerdere video's over de IEG Sponsorship Conference in Chicago.
In samenwerking met Triple Double, Sponsorreport, SportsCloud en Create5 hebben we elke dag in het kader van 'Today at IEG' één of meerdere video's over de 33e editie van het IEG Sponsorship Conference in Chicago gepubliceerd. Hieronder zijn alle bijdragen terug te vinden.
ZIE OOK:
Today at IEG #1 - Sponsorships veroveren waarde in de digitale wereld
Today at IEG #2 - Hyper local als nieuwe norm voor succesvolle sponsorships
Today at IEG #3 - Thomas van Schaik over kansen voor de Nederlandse sport(marketing)
Today at IEG #4 - Wat kan de sport leren van 3 leading influencers in de museumsector?
Today at IEG #5 - Waarmee kan de toekomstig sportmarketeer zich onderscheiden?
Today at IEG #6 - Cross-overkansen tussen sport en cultuur nog onvoldoende benut
Today at IEG #7 - Wrap up IEG Sponsorship Conference: ‘Gouden jaren sportmarketing op komst’
Wil je niets missen over de IEG Sponsorship Conference? Volg de tag #IEG2016 op SportNEXT of bekijk de video's als eerste op onze Facebook-pagina!