Aan de vooravond van het EK onder 21 in Israël is de doelstelling glashelder: Jong Oranje gaat voor de titel. Het EK wordt gespeeld van 5 t/m 18 juni en er reist een sterke selectie af met maar liefst twaalf spelers die ook al eens in het Nederlands elftal hebben gespeeld. De KNVB en OnsOranje hebben een aantal marketingactiviteiten opgezet om de Oranjefans bij het EK te betrekken.
Update: Jonge Oranje blij met succeswensen: 'Dit geeft ons steun.'
Succes!
Fans kunnen het team via Facebook, Instragram en Twitter succes wensen, alle foto’s en berichten worden opgenomen in een video die vlak voor aanvang aan de spelers van Jong Oranje getoond wordt. Louis van Gaal en de gebroeders Witschge hebben het goede voorbeeld gegeven en al een wins ingesproken. OnsOnraje daagt alle fans uit om ook hun steentje bij te dragen. Daar is een speciale website, www.onsoranje.nl/succes voor gemaakt en fans die geen foto willen insturen kunnen ook alleen een berichtje achterlaten op Facebook, Hyves of tweet met #berichtvoorOranje.
De actie wordt zichtbaar gemaakt via de eigen social media kanalen van de KNVB en daarnaast is er boarding ingezet tijdens Jong Oranje –Australië. Flyers worden uitgedeeld aan de bezoekers van deze wedstrijd en zaterdag 25 mei stond er een advertentie in de Telegraaf. Het volgende filmpje is overal te zien.
Dagboek van Jong Oranje
Jong Oranje kan voor het eerst van dag tot dag gevolgd worden in een EK dagboek. Het dagboek is gemaakt in de populaire site Tumblr en is naast Facebook en Hyves te volgen via www.onsoranje.nl/dagboek. In het dagboek onder andere exclusieve foto’s van achter de schermen, tweets van spelers en fans en filmpjes gemaakt door Ons Oranje. Hiervoor wordt speciaal een reporter naar Israël gestuurd. Ook het dagboek wordt gepromoot via de social media kanalen en op de boarding tijdens Jong Oranje – Jong Australië.
Meet & Greet
60 kinderen hebben op woensdag 22 mei meegedaan aan een voetbalclinic en een Meet & Greet met Jong Oranje. Het was een unieke mogelijkheid om dicht bij de spelers te komen en leverde een bijzondere video op die eerder al te zien was bij de opvallende video’s van afgelopen week. De spelers namen uitgebreid de tijd om met de kinderen op de foto te gaan en handtekeningen uit te delen. De selectie was naar aanleiding vane en prijsvraag en presenting partners ING en Nike.
Afbeeldingen: Facebook OnsOranje - Tumblr OnsOranje