Marathonorganisator Like2Run en sportmarketingbureau Golazo Sports vormen Golazo Sports Nederland

Like2Run, organisator van onder andere ABN AMRO Marathon Rotterdam, en Golazo Sports vormen samen Golazo Sports Nederland. Naast de Like2Run-evenementen komt er meer ruimte voor nieuwe initiatieven en Golazo Sports Nederland zal tevens de organisaties van de FBK Games in Hengelo ondersteunen en de Eneco Tour verder uitbouwen. Dit betekent een flinke impuls voor de Nederlandse, gefragmenteerde, hardloopmarkt. 

Like2Run & Golazo Sports
Behalve de ABN AMRO Marathon Rotterdam organiseert Like2Run ook de ABN AMRO CPC Loop Den Haag, de Ladiesrun Rotterdam, de Bruggeloop Rotterdam en (vorig jaar) de Vredesloop Den Haag. Golazo sports is actief in Belgie, Frankrijk en Kenia en organiseert jaarlijks circa 200 recreatieve en topsportevenementen waaronder de DVV Antwerp 10 Miles & Marathon, Memorial Van Damme in Brussel, de profwielerronde Eneco Tour door België en Nederland. Het bedrijf vertegenwoordigt circa honderd topsporters onder wie Keniaanse Leonard Komon en Kim Clijsters.

Over de nieuwe samenwerking
"Beide organisaties willen mensen in beweging zetten en laten genieten. Dat doen we door kwalitatief hoofwaardige evenementen aan te bieden. Beleving staat voorop, onze slagkracht wordt door de samenwerking aanmerkelijk vergroot, onze horizon verbreed" aldus Mario Kadiks directeur van Like2Run.

"Onze samenwerking zie ik als een perfecte match een logische volgende stap. Onze ambitie is om iedereen in Nederland aan het sporten te krijgen" aldus Bob Verbeeck, oprichter en CEO van de Golazo Groep.

"De focus van de samenwerking ligt op kwaliteit en creativiteit. Een van de onze eerste gezamenlijke initiatieven was gebaseerd op samenwerking rond de loopapp ''hardlopen met Evy" waarvan inmiddels in Nederland bijna 100.000 hardlopers gebruik maken. Nu de handen ineens slaan, kunnen er meer van dit soorten mooie initaitieven worden verwacht" aldus Jos van der Vegt, voorzitter van Like2Run.

Korte analyse en verwachtingen
De markt voor hardlopen zit in een explosieve groei, zowel wereldwijd als in Nederland. We zitten midden in de derde loopgolf en recent werd bekend dat minimaal een miljoen mensen overwegen om komend jaar te beginnen met hardlopen. De Nederlandse markt aan de kant van organisaties is  nauwelijks geconsolideerd: er zijn twee relatief grote event organisatoren (Like2Run en Le Champion) en tientallen, zo niet honderden kleine organisaties. De centraal en integraal georganiseerde aanpak van Golazo in België biedt kansen voor de Nederlandse markt. De Belgische euro's en slagkracht zullen de Nederlandse markt een impuls gaan geven. Naast een landelijk dekkend netwerk van evenementen en het aanhaken van andere sporten (zoals Eneco Tour), liggen er vooral kansen in nieuwe concepten. De laatste jaren is de loopmarkt overspoeld door running concepten, zoals color runs, obstacle runs en mud runs. 



Afbeeldingen: (CC) QSimple