Euroleague kiest voor samenwerking met Content Stadium vanwege gebruiksvriendelijkheid

Euroleague Basketball gaat voor het seizoen 2018-2019 samenwerken met Content Stadium. De Euroleague kiest voor dit partnership met Content Stadium vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de vele verschillende eenvoudig te gebruiken functionaliteiten die het platform biedt.

Het Nederlandse Content Stadium zal voor zowel de Turkish Airlines Euroleauge als de 7 Days EuroCup een pakket van templates beschikbaar stellen voor alle social media-platformen van deze Europese topcompetities.

Jasper Swelheim, oprichter van Content Stadium, is vereerd met de samenwerking. "We zijn er trots op dat we mogen bijdragen aan de content-creatie van één van de grootste en meest professionele basketbalcompetities ter wereld. In goede harmonie met het redactieteam van de Euroleague hebben we op maat gemaakte pakketten gecreëerd, gebaseerd op de marketingdoelstellingen die zijn geformuleerd voor de social media-kanalen van de Euroleague."

'Verwachtingen fans op social media veranderd'

Ook Francesca Salerno, Senior Manager, Digital Marketing van Euroleague, is enthousiast. "De verwachtingen van Euroleague en EuroCup fans aangaande content op social media is drastisch veranderd de laatste jaren. Social media spelen een grotere rol dan ooit tevoren. Premium branded visuals en infographics zijn onmisbaar geworden."

"Gezien het feit dat we meerdere social media-accouts beheren, wilden we ons redactieteam een tool geven waarmee ze dergelijke content zo eenvoudig mogelijk kunnen maken", vervolgt Salerno. "We moeten het live moment namelijk vastleggen. Daarnaast weten we dat video de toekomst is. En die service biedt Content Stadium ook aan."

Ligue 1

Content Stadium, dat sportclubs en –organisaties helpt bij (online) content-creatie, sloot onlangs ook al een partnership af met de Franse Ligue 1.