Sunweb lanceert eigen talkshow Creating Memories ter ere van Giro-zege Dumoulin

Sunweb heeft onder haar eigen #creatingmemories vlag een talkshow geproduceerd en live uitgezonden via Facebook en YouTube. De talkshow was ter ere van het winnen van de Giro d’Italia door Tom Dumoulin. Uiteraard was de Limburgse renner speciale gast aan tafel, met onder meer Peter Heerschop en Viggo Waas, teammanger Iwan Spekenbrink en Sunweb oprichter Joost Romeijn. Wij spraken na afloop van de show met Joost Romeijn over de sponsoring en de contentstrategie van Sunweb.

Wat is jullie plan met deze talkshow?

"Onze strategie is om de komende tijd een eigen kanaal voor onze klanten en potentiële klanten op te zetten. Hiervoor maken we graag zelf de content, zodat we goed de regie kunnen voeren. We hebben een eigen contentteam in huis. Een talkshow als deze willen we meerdere keren per jaar gaan doen. Daarbij geldt dat wielrennen en mooie kapstok is, maar we willen het breder gaan uitrollen. Zo kunnen we Sunweb ook beter neer zetten."

Wat vond je van deze show?

"We hebben vandaag gave content gecreëerd. Deze talkshow nu was erg last minute. We durfden toen we 1 januari 2017 instapten als naamgevend sponsor natuurlijk niet te dromen van een scenario als dit. Dit overtrof onze stoutste verwachtingen. Zelfs tijdens de Giro wil je dan nog niet te ver vooruitlopen, want dat is toch de Goden verzoeken. Dus hebben we deze show in anderhalve week opgezet. "

"Het is voor ons mooi om van te leren. Wat doet zo'n show? Kunnen we hier nog veel content uithalen voor na de liveshow door slim te editen? Dat kan ons eigen contentteam dan weer doen."

ZIE OOKBij Sunweb kan Tom Dumoulin Tom Dumoulin zijn

Waarom is Sunweb het team gaan sponsoren?

"Sportsponsoring is goed voor branding, maar niet voor conversie. De conversie willen we gaan halen door op onze bestaande kanalen onze sponsoring veel zichtbaarder te communiceren. Zodat mensen het sterke merk associëren met onze dienstverlening en ook daadwerkelijk gaan boeken bij ons."

"Vooral in het buitenland moeten we nog sterk groeien in naamsbekendheid. We richten ons op Duitsland, Scandinavië en België. Dit team is een Duits team en heeft een stevige Duitse kern. Ideaal gesproken gaan ook Duitse renners prijzen pakken en bouwen we daarmee aan onze naamsbekendheid in het buitenland."

Wat kunnen we nog meer verwachten?

"We willen meer offline gaan doen. Echt vanuit Sunweb activiteiten gaan organiseren rondom het team. Wielrennen groeit hard en vooral vrouwen krijgen meer aandacht voor de sport. Met het team en Tom hebben we nu het perfecte uithangbord. Ook denken we aan talkshows op locatie, bijvoorbeeld bij de start of finish van een grote ronde."