Digitale- en sociale media zijn belangrijk geworden in de marketing en communicatie van (sport)organisaties. Sterker nog, ze zijn bepalend voor het succes van je marketing inspanningen. Denk bijvoorbeeld aan het groeiende belang van sociale media, online community’s, search, mobiele platforms, apps, klantdata, etc. Maar hoe haal je rendement uit je online marketing activiteiten? Waar moet je dan op letten? Op welke wijze kun je ‘next level’ gaan met de online- en social media-activiteiten van je (sport)organisatie? Hoe communiceer je effectief met de digitale consument? Dit en meer komt aan bod tijdens de derde editie van de ééndaagse opleiding ‘Digitale marketing & Online activatie’.
Alle ins en outs in één dag
In één dag wordt je geholpen je eigen digitale marketingstrategie op te zetten en worden alle ins en outs van online marketing, sociale media en het opbouwen van online communities gedeeld. In de ééndaagse opleiding komt aan de orde hoe jij als sportprofessional kan inspelen op de online marketingtrends van vandaag. De nadruk ligt daarbij op de sport, hoe het voor jou persoonlijk en voor jouw organisatie werkt en hoe je hier zakelijk gebruik van kunt maken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a.:
Hoe bereik ik de digitale consument?
Wat zijn de digitale trends in de marketing?
Hoe gebruik ik sociale media slim en effectief?
Hoe kan ik een community opzetten?
Hoe verbind ik offline marketing met online marketing?
Hoe zet ik een digitale marketingstrategie planmatig op?
Hoe formuleer ik de juiste marketingdoelen voor mijn organisatie?
Hoe leg ik mijn plan goed uit aan anderen?
De opleidingsdag ‘Digitale marketing & online activatie’ is uniek in de sport en maakt gebruik van de inzichten van de meest ervaren marketeers en docenten in Nederland, zoals Ger Hofstee, Dennis van der Ven (Senior online marketeer bij PauwR), Peter Sprenger, Gertjan Geurts (oprichter Blue Max - Social Media & Apps) en Jelle Drijver (Social media expert). De ééndaagse opleiding wordt voor een derde keer georganiseerd door sportcarrière platform Sport Netwerk en Techonomy (specialist in het ontwikkelen van online-, business- en marketingstrategieën). Tijdens de eerste twee edities (op 9 september en 28 oktober) kwamen er op elk event zo'n 50 professionals bijeens. Een verslag van de eerste editie is te lezen op Sport Netwerk (geschreven door SportNEXT-blogger Eefje Janus).
Toffe marketingcase over #MudMasters van @MichielvRvA tijdens #sxdigitalmarketing. pic.twitter.com/CwXQCZq48d
— Gertjan Geurts (@gertjan_g) 9 september 2015
Geïnteresseerd?
De ééndaagse opleiding ‘Digitale marketing & Online activatie’ vindt op dinsdag 15 december 2015 plaats in Amsterdam. De kosten voor deelname zijn € 195,- (incl. lunch, excl. btw). Inmiddels hebben al meer dan 40 deelnemers van verschillende sportbonden, gemeenten, sportservice bureaus, sportmerken en betaald voetbalclubs zich aangemeld, dus wie zich aan wil melden: wees er snel bij! Aanmelden kan op Techonomy.nl (klik hier).
Datum: dinsdag 15 december 2015.
Tijd: van 8:30 tot 17:30 uur.
Kosten: €195,-. Inclusief koffie/thee, een lunch en netwerk mogelijkheden.
Locatie: Tt. Neveritaweg 61, 1033 Amsterdam.
Inschrijven: klik hier.
Meer informatie: neem contact op met Sander Fonville (06-52520346).
Waardevolle dag #SXDigitalmarketing. Mocht je nog twijfelen...#ikzegdoen
— Ellen de Ruiter (@ellenderuiter) 9 september 2015