Met deze 3D-printed voetbaltas gaat Nike het WK ambushen

De strijd tussen de twee grootste sportmerken ter wereld gaat onverminderd door: adidas is voor vele miljoenen sponsor van de FIFA maar grote concurrent Nike verzint steeds nieuwe manieren om toch aanwezig te zijn. De volgende troef is geen geanimeerde video, schoen, shirt of pet maar een 3D-printed voetbaltas genaamd Nike Football Rebento Duffle Bag.

De spanning tussen adidas en Nike loopt inmiddels hoog op en het strijdtoneel is voornamelijk de kleding. Nike verzorgt de schoenen voor 387 spelers (52,6%) en adidas verzorgt 263 spelers (35,7%). Ook bij de uitrusting van nationale ploegen is Nike (voor het eerst) leidend met 10 teams, adidas volgt met 9 teams. Een van de nationale ploegen is Engeland en het is adidas een doorn in het oog dat spelers zoals Frank Lampard zonder nationale branding in een Nike F.C. het hotel uit wandelen. Dagelijks zijn per ploeg drie mensen aangesteld om ervoor te zorgen dat de spelers in de juiste kleding lopen. "Dit is een enorm probleem voor ons en wij zijn gecharmeerd van wat Nike aan het doen" zegt een woordvoerder van adidas tegenover The Daily Mail.

Lees meer: dit is het eerste WK waar adidas echt ballen toont


Terwijl adidas vooral bezig is om tegen te houden bereidt Nike alweer de volgende aanval voor. Geen schoenen, shirts of petten maar een state-of-the-art sporttas. De Nike Football Rebento Duffle Bag is gemaakt van een karakteristieke 3D-printed bodem en een leren bovenzijde. Het resultaat is een unieke combinatie van technologie en stijl. "Door gebruik te maken van 3D-printing technologie konden we snel doorontwikkelen en honderden prototypes testen." Neymar, Wayne Rooney en Cristiano Ronaldo zijn de eerste spelers die komende weken gebruik gaan maken van de bijzondere sporttas. De eerste editie voor consumenten is vanaf 1 juli te verkrijgen onder de naam Mercurial Flyknit Guard.

10 juli verschijnt de nieuwe app van Nike Football "The best of football in your pocket". Aan het einde van video The Last Game werd er al even naar verwezen. Nike belooft 24/7 exclusieve content en de mogelijkheid om met sterspelers te praten. Daarnaast zal de app games bevatten. Allemaal precies op tijd voor de finale van het WK op 13 juli.

Bronnen: Nike - PSFK - BloombergDaily Mail - The Next Web