ADO Den Haag presenteert uniek derde shirt ter ere van 125 jaar Escher

Ter ere van de 125e geboortedag van M.C. Escher presenteert ADO Den Haag een exclusief shirt. Met dit artistieke shirt versmelten de twee werelden van kunst en voetbal; werelden die emotie, trots en verwondering losmaken. Escher en ADO Den Haag delen een rijk erfgoed en een gezamenlijk trots voor Den Haag.

Dit speciale ADO Den Haag-shirt is een vrije interpretatie op de collectie van het Escher in Het Paleis, een meesterwerk van ontwerp en creativiteit. Het combineert de zwart-witte kleuren met kenmerkende Italiaanse blokken, verwijzingen naar grafische technieken en illusies waar ook Escher bekend om staat. Het resultaat is een uniek en opvallend ontwerp dat de verbinding legt tussen voetbal, kunst en de trots voor Den Haag. Op vrijdag 6 oktober speelt ADO Den Haag de wedstrijd tegen TOP Oss in deze unieke shirts. Dit gebeurt zonder de sponsoren Hommerson, Biersteker, Veneco en Sir Winston, die eenmalig afstand hebben gedaan van hun positie op het shirt.

Genummerd

Vanaf woensdag 4 oktober 14:00 uur zijn de shirts in gelimiteerde oplage te bestellen. Dit doe je uitsluitend via de webshop van ADO Den Haag. De shirts zijn genummerd van 1 tot 750 en dus uniek.

Sport x Kunst

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis benadrukt de waarde van kunst en cultuur in de sportwereld en viert de creativiteit en passie die beide domeinen met elkaar verbinden. Iedereen die het shirt weet te bemachtigen, krijgt ook de mogelijkheid om kennis te maken en een bezoek te brengen aan Escher in Het Paleis. Ook de ADO Kids kunnen binnenkort afreizen voor een clinic. ADO Den Haag zal bezoekers van Escher op haar beurt stimuleren om een thuiswedstrijd van ADO Den Haag bij te wonen.

Oefening baart kunst

Robin Burgman, Marketing Manager bij ADO Den Haag, uit zijn enthousiasme over deze unieke samenwerking: "Dit shirt is het resultaat van een prachtige samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis. Het vertegenwoordigt onze rijke geschiedenis en de creativiteit van onze stad. We zijn trots op onze stad en willen dat uitdragen. Het mooie is dat we echt de samenwerking opzoeken. Naast de totstandkoming van het shirt hebben we gezien dat deze werelden dichter bij elkaar liggen dan we wellicht op het eerste oog zouden denken. 'Oefening baart kunst' geldt namelijk zowel op het veld als op papier."

Marcel Westerdiep, general manager Escher in Het Paleis, en Iris de Jager, projectleider Escher jubileumjaar, voegen hieraan toe: “Escher in Het Paleis vindt het fantastisch om op deze wijze, met ADO, de 125e verjaardag van de internationale bekende Nederlandse kunstenaar te vieren. Het samenbrengen van twee iconen van onze mooie stad is een prachtige viering van verschillende soorten passie die niet voor elkaar onder doen maar juist veel met elkaar gemeen hebben, bij elkaar opgeteld een verbindende trots voor Den Haag."