Lees gratis de speciale editie van Sport & Strategie

In een speciale editie van het vakblad Sport & Strategie wordt uitgebreid stilgestaan bij de gevolgen van de coronacrisis voor de sport van alle kanten. Zo schetsen Michel van Grunsven (Triple Double) en Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports) de impact van het coronavirus op sportmarketing en -sponsoring. Tweede Kamerlid Rudmer Heerema (VVD) breekt in het coverinterview een lans voor de breedtesportinfrastructuur met 25.000 verenigingen. Deze editie is nu als gratis e-zine te lezen.

In een dubbelinterview geven Michel van Grunsven en Patrick Wouters van den Oudenweijer inzicht in hoe hun ondernemingen zich staande proberen te houden in de storm. “Feit is dat het van misschien wel ons beste jaar naar één van de minste is gegaan. Ik wil het niet dramatisch maken, maar we staan echt voor de grootste uitdaging uit ons bestaan”, zegt Wouters van den Oudenweijer.

Verder in dit nummer:

  • Sporteconoom Trudo Dejonghe over de sportindustrie 2.0 na corona
  • Wordt het Tokio of Nokio 2021?
  • John Bierling (financieel directeur NOC*NSF) berekent de schade aan Nederland sportland
  • Een rondje langs de voetbalvelden met Adriaan Visser (PEC Zwolle) en Jan-Dirk van der Zee (Directeur Amateurvoetbal KNVB)
  • Wim Lagae (KU Leuven) en Richard Plugge over de toekomst van de wielersport
  • Hoe fit is de fitnessbranche?
  • Fondsen en foundations: “We kijken niet naar wat er niet kan, maar vooral naar wat er wel kan”
  • Lokale Sportakkoorden: in de kiem gesmoord of redder van de sport na corona?
  • Interview Ellis van der Weerden (Team Sportservice)
  • Jet Bussemaker over de benaderde positie van ouderen