Razendsnelle marketingstunt AC Milan na heldenrol 'keeper' Giroud

Aanvaller Olivier Giroud is in een weekend tijd een cultheld geworden bij zijn Italiaanse voetbalclub AC Milan. De Franse spits moest zaterdag in de laatste minuten van de wedstrijd tegen Genoa op doel staan, nadat Mike Maignan – de échte doelman – een rode kaart had gepakt en AC Milan al haar wisselmogelijkheden al had gebruikt. Giroud pakte de handschoen op en hield vervolgens de nul, waardoor zijn ploeg met 0-1 zegevierde.

Het marketingteam en de merchandiseafdeling van AC Milan waren niet alleen blij met de drie punten, maar zagen ook direct welke kansen de kortstondige heldenrol van Giroud met zich meebracht. De Italiaanse club was er namelijk razendsnel bij om keepersshirts met 'Giroud 9', het rugnummer dat Giroud normaal gesproken als spits draagt, uit te brengen. Ook werd Giroud op de website van AC Milan, waar een overzicht van alle selectiespelers te vinden is, tussen de keepers gezet. De ludieke acties bleken een groot succes: maandagochtend waren alle Giroud-shirts al stijf uitverkocht.

Headerafbeelding: website AC Milan