Patrick Wouters over lef, ondernemerschap en unieke concepten

Het was een zeer memorabel jaar vol met hoogtepunten voor Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter van het sportmarketingbureau House of Sports. Het concept De Coolste Baan van Nederland was een groot succes en de unieke combinatie van een schaats- en wielerploeg werd onder de vlag TEAMLottoNL-Jumbo geboren. Door Sponsorreport en SponsorRingen werd Patrick Wouters dan ook uitgeroepen tot sponsorpersonality van 2014 en Sportnext blikt met hem uitgebreid terug over lef en ondernemerschap en trends in sponsoring.

Ook in tijden van crisis, interessant woord vindt Patrick Wouters, is er in de sport voldoende ruimte voor lef en ondernemerschap. Wouters van den Oudenweijer symboliseert de sportmarketeer die out-of-box denkt en volop kansen ziet. De relatie tussen sport en maatschappij is altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden. Top- en breedtesport kunnen niet zonder elkaar bestaan zo is de stellige overtuiging van Patrick Wouters altijd al geweest.

Lees ook: De Coolste Baan van Nederland schrijft geschiedenis

De sportwereld is in de afgelopen tien jaar wel een stuk kleiner geworden, althans zo lijkt het. Collega's werken in New York en Dubai maar staan via Skype en Facetime direct in verbinding alsof ze in Nederland zijn. In de Verenigde Staten zijn sport en entertainment meer aan elkaar verbonden en Patrick Wouters wacht dan ook op het moment dat in Nederland een bedrijf wordt opgezet die beide elementen succesvol combineert. Sport moet daarbij vooropstaan en entertainment van toegevoegde waarde.

Ook komend jaar gaat Patrick Wouters op zoek naar nieuwe concepten en evenementen. Momenteel speelt 'een winteridee' maar daar wil hij verder niet veel meer over vertellen. Wordt vervolgd! Voor nu veel kijkplezier en bekijk komende weken de interviews van Guido Klomp en Bas van Rens.

Bekijk hier: alle eindejaarsinterviews