Feyenoord en Jumbo laten fans in de regio sparen voor droomdag in De Kuip

Jumbo Supermarkten maakt graag gebruik van spaaracties om sportfans te bereiken. De gele supermarktketen deed dat eerder met succes met het uithangbord Max Verstappen. Nu zoekt Jumbo ook op lokaal niveau meer naar verbinding met fans van Feyenoord. In 49 winkels kunnen Feyenoord-fans sparen voor voetbalplaatjes om zo kans te maken op hun droomdag in De Kuip.

Jumbo is bedreven geraakt in de spaaracties, wat duidelijk te zien was met de spaaractie van de modelauto van Max Verstappen. Dat was een landelijke campagne in alle winkels met een bijbehorend tv-spotje met Max zelf uiteraard als hoofdpersonage. Op die manier kan Jumbo de sponsoring van Max Verstappen ook slim gebruiken.

49 winkels

De spaaractie die Jumbo nu met Feyenoord opzet is daarom ook opvallend, want Jumbo is geen sponsor van de Rotterdamse voetbalclub. Toch kan Jumbo nu via een spaaractie de fans van Feyenoord bereiken en ze naar 49 winkels in de regio trekken. De actie wordt namelijk alleen in de regio Rotterdam, Dordrecht, Gouda en Roosendaal uitgezet. Dat past ook bij een club als Feyenoord die sterk in de regio is geworteld.

Behalve dat kinderen kunnen sparen voor stickers van hun favoriete Feyenoorders, maken ze ook kans op iets extra's: de Feyenoord Droomdag. Tijdens deze dag kruipen kinderen in de huid van een Feyenoorder, ontdekken de geheimen van De Kuip en ontvangen een origineel tenue en trainingspak.

Grootste Feyenoord fans

Als de gouden wikkels in Sjakie in de Chocoladefabriek staat op een aantal stickers een unieke code, waarmee klanten hun (klein)zoon of (klein)dochter online kunnen aanmelden om kans te maken op de Droomdag. Hiervoor moeten zij een foto uploaden waarop te zien is dat hun zoon of dochter groot supporter van Feyenoord is. De vijf meest originele inzendingen per winkel winnen een deelname aan deze dag.

In totaal kunnen 245 Feyenoord fans naar die Droomdag, die in het voorjaar van 2019 zal plaatsvinden.