Sport op de schop! In het nieuwe SPORTNEXT magazine

Nieuwe formats, nieuwe toernooien en nieuwe regels. In deze jonge eeuw hebben we in de internationale sport te maken gekregen met een hausse aan nieuwe spelvormen, competities en regelwijzigingen. Het nieuwe SPORTNEXT magazine komt eraan en telt meer dan 80 pagina's vol met inspirerende verhalen, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Ontvang de komende drie edities (tot en met eind 2015) voor €19,95 (eind 2015 - excl. btw). 

€19,95 voor drie edities

Het nieuwe SPORTNEXT magazine komt eraan en telt meer dan 80 pagina's vol met inspirerende verhalen, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Ontvang de komende drie edities voor €19,95 (excl. btw).

Sport op de schop!

Nieuwe formats, nieuwe toernooien en nieuwe regels. In deze jonge eeuw hebben we in de internationale sport te maken gekregen met een hausse aan nieuwe spelvormen, competities en regelwijzigingen. Om nieuwe markten aan te boren, jongeren bij de sport betrokken te houden en meer geld uit de sport te halen. En alles in een hoger tempo, met veel spektakel en als het even kan aantrekkelijk om een gokje te wagen. Wat is dit voor een trend?

Serieus geld verdienen op het internet

Wat heeft het internet nu echt veranderd in de sport? We leven inmiddels twintig jaar met het World Wide Web, tien jaar met social media en zitten midden in de mobiele revolutie. Internet heeft branches op zijn kop gezet, maar dat lijkt bij sport minder het geval. Zeker, er is veel veranderd en er zijn nieuwe verdienmodellen, maar die hebben aansprekende en ondernemende atleten nodig om tot wasdom te komen.

Formule 1 in NL, voltooid verleden tijd ?

Zoals de Formule 1 nu in elkaar zit, komt er nooit meer een Grand Prix in ons land. Een terugkeer van de Nederlandse race is schier onmogelijk, weten insiders. En als er niet snel iets verandert, is de Formule 1 in het algemeen hetzelfde lot beschoren.

NBA, NFL, MLB, NHL azen op Europa

Volgens sporteconoom én kenner van de Amerikaanse sportmarkt Pieter Verhoogt is de vraag niet meer óf de MLB naar Hoofddorp komt, maar wanneer dat gaat gebeuren. “De MLB is de enige grote Amerikaanse sportleague die Europa nog niet aandoet. Ze wil daar zichtbaar zijn, en in Hoofddorp ligt de accommodatie die ze nodig hebben. Voor Nederland zou het geweldig zijn om dit evenement te mogen organiseren. Als er drie MLB- wedstrijden komen, heb je in totaal dus 75.000 à 90.000 beschikbare tickets. De verwachting is dat veel Europese honkbalfans naar Hoofddorp zullen komen. Want je ziet dan wel de echte Amerikaanse sterren. Beter heb je op honkbalgebied niet.”

Column Viggo Waas - Marathon

"Ik wil het hebben over de groep lopers die ver achter de kopgroep loopt. Het leger recreanten dat zo nodig ook de marathon van Amsterdam moet lopen. Ik was, nadat ik de kopgroep had gezien, een uurtje of wat naar binnen gegaan om wat andere sport te kijken op televisie, maar keerde weer terug naar het parcours om te kijken of er nog wat te beleven viel. Dat had ik beter niet kunnen doen."

Terugkeer van de race der dwazen

Ooit, in een ver verleden, was baanwielrennen een zeer populaire volkssport, met de zesdaagse wedstrijden als grootste publiekstrekkers. Het was de ideale combinatie van sport, entertainment en commercie. Maar in de jaren tachtig kwam de klad erin. Het publiek koos voor ander vermaak, banen gingen dicht. Dik tien jaar geleden maakte de zesdaagse in Nederland een comeback en wisselde men in Gent van organisator. Anno 2014 zijn de zesdaagsen in Rotterdam en Gent weer helemaal opgebloeid.

Uitverkoop Europese voetbal

De Italiaanse Supercup wordt op de meest exotische plekken afgewerkt, de Franse kampioen en bekerwinnaar bestreden elkaar deze zomer in Peking. Ook de Spanjaarden lijken niet langer achter te blijven. En in Engeland wordt zelfs overwogen een complete competitieronde in een ver buitenland af te werken.

Vijf apps maken je eigen gezondheidsprofiel

Conditie, beweging, voeding, slaap en vitale functies, we meten wat af. Alle gegevens staan verspreid in verschillende apps, maar komen binnenkort handig samen op één plek: de gezondheidsplatformen van Apple en Google. HealthKit en Google Fit willen zo veel mogelijk van je weten. Ga aan de slag met de volgende apps en creëer je eigen gezondheidsprofiel.

Verder in het nieuwe SPORTNEXT magazine

Feiten en cijfers van de in 2014 georganisereren internationale sportevenementen
Wat gebeurde er verder afgelopen zomer?
Ondertussen in België 
Vijf opmerkelijke staaltjes sportmarketing

Mobiel bestellen? Klik hier